Hier EXACT hetzelfde met mn jongste dochter, 3 weken geleden 1 jaar geworden. Het is idd aan de gang sinds haar verjaardag.
Sommige avonden valt ze gewoon in slaap en horen we haar niet meer. Maar zo'n 3/4x per week is het gedoe. Ze doet meestal nog 2 dutjes overdag (9.30-11.00 En 14.30-15.30) Gistermiddag was ze om 15.00 wakker uit haar middagslaapje. Om 19.30 naar bed, ze ging lekker liggen. Maar 10 minuten later horen we gebrabbel. Dat gaat over in gemopper en gehuil. Ik laat haar even doen, na een poosje probeer ik 60cc extra melk of wat water te geven. Maar dat werkt de laatste tijd ook niet meer. Ze gooit expres al haar spenen uit bed en blijft huilen. Gisteravond hebben we haar echt 40 minuten laten huilen omdat we er zelf een beetje klaar mee waren, maar ze weigert écht!!
Troosten op haar kamer werkt niet, in ons bed ook niet. Ze wilt alleen maar naar beneden. Ik wil er niet aan toegeven maar na 1.5 uur gejank geef ik op. Dan neem ik haar dus mee naar beneden. Vervolgens proberen we het een kwartiertje later weer, maar vaak ook zonder succes. Ze slaapt vaak pas rond 22.00/22.30! En dan is ze dus wakker vanaf 15.00/15.30. Onbegrijpelijk.
De volgende ochtend is ze gewoon 6.15 wakker en natuurlijk stik chagrijnig. Om 9.00 moet ze écht weer naar dr bed, ze is niet te genieten.
Op een nacht dat ze wél goed slaapt van 19.30-7.00 red ze het om 1x te slapen overdag, maar ook dan is het gezeur s avonds soms, dus het maakt echt niks uit.
Geen tips, wel herkenbaar. Ik herinner me deze fase ook van mn oudste dochter, het was over rond de 14-15 maanden. Maar mijn oudste dochter accepteerde het wel om in ons bed in slaap te vallen, mijn jongste doet dit dus niet en slaapt echt pas heel laat s avonds. Gelukkig is het niet elke avond, maar wel de helft van de week.
Ik word er zelf ook behoorlijk chagrijnig van. Geen moment rust voor mezelf s avonds én om 6.15 staat mevrouw weer in dr bed te springen, niet tof. Hopelijk is het gauw voorbij.
Wij hebben hier alles wel geprobeerd, alle bovengenoemde tips helpen hier niet... succes!! Je bent niet alleen