Elke cyclus van 45 min wakker

<p>Hoi! Wij hebben een baby van 14 weken die de eerste 8-10 weken alleen maar huilde en niet overdag sliep. Een erg pittige tijd en we voelen ons heel erg gezegend dat het nu heel veel beter gaat! Hij slaapt zeker 3-5 uur overdag nu en snachts nog meer (behalve nu sprong 4 in full swing is, aaah!). Maar nu komt het: al zijn we al erg gelukkig met de situatie nu, hij wordt nog steeds wel elke 10-20-30-45 minuten wakker overdag (nu snachts ook trouwens!). Hij gaat dan huilen tot we een speen indoen en weer zijn whitenoiseapparaat aandoen en slaapt dan verder. Zou natuurlijk een mooie volgende stap zijn als hij zichzelf verder in de volgende slaapcyclus kan helpen, ben elk slaapje nu 3-4 keer paraat. Weten jullie of dit vanzelf gaat komen en wanneer ongeveer? Of is er iets dat ik kan doen op dit moment? Speen afleren bijvoorbeeld, laten huilen? </p><p>Ben benieuwd naar jullie reacties! </p>

Oh en hij slaapt ook alleen nog maar in zijn eigen bed, niet meer in de wagen of draagdoek. Wil teveel om zich heen kijken. Dat is niet erg als we thuis blijven, fijn zelfs, maar als we op pad gaan is het dan niet slapen en op een gegeven moment oververmoeid krijsen. Is dat herkenbaar en is dat een fase? Zit nu wel erg aan huis gekluisterd met rust, reinheid, regelmaat. Wat prima is, maar op een gegeven moment hoop ik dat t iets losser kan/wordt... 

Mijn dochter sliep totdat ze een maand of 6 was overdag alleen slaapjes van 45 minuten. Daarna af en toe 90 minuten maar nooit langer. En dat is nu nog zo, ze is nu bijna 13 maanden. 
Je zou hem even kunnen laten huilen, maar als het is omdat hij z'n speen kwijt is kun je er beter ff snel heen gaan denk ik. Komt vanzelf een tijd dat hij z'n speen wel zelf kan vinden. 
Bij mijn dochter trouwens hetzelfde met de slaapjes. Alleen nog in dr eigen bed of in de auto. In de kinderwagen sliep en slaapt ze ook niet meer. Ik heb me er maar bij neergelegd en helaas dus geen fase. Moet alles om dr slaapjes heen plannen, wat niet altijd even handig is maarja het is niet anders. 

Ja hier ook dochter van 8,5 maand die standaard maar 45 min per dutje doet en nergens anders dan in bed of in de auto. Je kunt er de klok gelijk op zetten. Inmiddels kan ze haar eigen speen terugvinden en als we haar even laten liggen slaapt ze soms dan wel nog een tweede cyclus er achteraan. 
Wij hebben wel gewoon altijd overal mee naar toe genomen en als we een langer bezoek bij iemand hebben nemen we een campingbedje mee en moet ze daar maar even dutten. Dat lukt gelukkig wel. 

Welk whitenoiseapparaat gebruik je? 

Wij hebben Lulla doll en deze werkt echt goed en anders dan andere apparaten. Dit blijft namelijk 12 uur aanstaan. (Wij hebben de versie van 8 uur, oud model). 

Supertip! Toevallig deze week voor het eerst over gehoord. Wij hebben de zazu nu, die gaat na 10 min uit en ook echt ineens, niet met een fade out. Dat is echt irritant haha! 

De speen zou ik nog niet afleren, die hebben ze nog teveel nodig. 
Wel herken ik het slapen op bepaalde plekken met die leeftijd. Achteraf best fijn, want ze slaapt nog steeds prima in haar bed. met speen valt ze zelf in slaap, dus wiegen enzo scheelt ook weer.

Heb ooit gelezen dat het slapen nu veel zal zeggen over het slapen later; niet naar bed willen, slecht slapen snachts. Zie er je voordeel van in :) 

Verder even doorbijten denk ik. Trouwens heeft je kindje het koud misschien? Was bij ons de eerste keer iets waar we niet aan gedacht hebben.

Terug
Bovenaan