elke dag anders

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter van 1 jaar word vaak wakker sávonds en s'nachts.
Ze is dan aan het jengelen.
Ze heeft een goed ritme kwa eten en altijd op de zelfde tijden naar bed.
Ze begint de dag met.

06:30/07:00 papfles 180 cc melk en 6 scheppen bambix,
10:30 fruit met soepstengel
tussendoor sapfles.
12:00 2 a 3 sneeen brood.
tussendoor sapfles en soepstengel of koekje en yoghurt.
17:00   met de pot mee eten.
19:00 papfles 180 cc melk met 6 scheppen bambix.

De 3 a 4 dagen in de week word ze wel wakker met jengelen, dit heeft ze altijd wel gedaan.
Maar als ik hoor van mijn vriendinnen die dit nog nooit gehad hebben, denk ik spreken ze wel de waarheid.
Ze is een heerlijke vrolijke meid overdag en knuffeld graag.

Waar zou het aan kunnen liggen dat ze de avonden  en nachten vaak wakker is.
En  je hebt dagen dat je er niet hoord.

groetjes kitty

Hoi,
Je schrijft nergens hoeveel je kindje overdag slaapt. Ik neem aan dat het nog een middagslaapje doet, misschien slaapt het dan te lang waardoor het s'nachts nog niet voldoende moe is. Heb namelijk een schoonzus die haar kindje overdag 4,5 laat slapen en het dan gek vind dat de kleine meid s'nachts ligt te spoken!!! Hoeft niet hoor. Je hebt gewoon ook kinderen die in een nacht meerdere keren wakker worden en sommige gaan dan jengelen, andere draaien zich gewoon om en slapen weer verder (mijn dochter). Volgens mij doe je daar niet veel aan, is gewoon de manier van slapen. Volwassenen slapen ook allemaal anders. Een echte oplossing heb ik dus niet voor je.
Ivy

Mijn dochter slaapt meestal 2 uur in de middag maar soms ook helemaal niet.

Hoi Kitty2008,

Ken je het boek 'Oei, ik groei'? Vast wel van gehoord. Ik heb ontzettend veel aan dit boek. Kindjes worden sowieso een aantal keren per nacht wakker. Het is aan jou of je ze leert dat ze aandacht krijgen of dat ze weer lekker verder gaan slapen. Verder wordt in het boek beschreven dat ze rond een jaar de gebeurtenissen van overdag 's nachts gaan verwerken en dat ze hierdoor een periode onrustig gaan slapen en zelfs hardhuilend wakker kunnen worden. Het advies. Troosten in bed en kindje laten liggen. Deze periode moet vanzelf overgaan. Ik geloof dat het zelfs beschreven staat in het groene boekje van het cb.

Over de hoeveelheid slaap overdag.... ik ben van mening dat een kindje slaapt wat het nodig heeft. In 'Inbakeren en regelmaat' staat dat een kindje van deze leeftijd vaak nog een of twee slaapjes moet doen van ongeveer drie uur in totaal.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes.

Hallo Kitty,

Bente ( 14 mnd ) slaapt ook onrustig de laatste weken maar ik merk wel dat ze weer veel aan het leren en verwerken is. Zo loopt nu bijv. rondjes om de tafel wat ze vorige week nog niet deed.
Ik sta 's nachts op,geef haar haar speen,  leg haar goed en ga dan weer weg, ik weet het is moeilijk maar uiteindelijk win je de strijd en valt je kind in slaap. De dag erna is zij weer heel vrolijk en volgt weer het ritme.
Bente heeft ongeveer hetzelfde ritme als jou kind, ze slaapt ook nog 2x per dag en volgens het cons. buro is dat prima > ik kom er net vandaan :))

Groetjes Anja

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb hier zeker wat aan.

Dacht echt even dat ik de enige was.
Als mijn dochter wakker word, zegt mijn man, laat haar huilen dan valt ze vanzelf in slaap.
Ik weet ook wel dat dat ook een geen oplossing is, als je meteen toegeeft.
Maar ik vind het moeilijk op dat moment.
Heeft ze dorst of heeft ze pijn, of  wilt ze aandacht.
Wat moet je dan als je het niet weet.
Soms jengelt ze een half uur, dan ben ik toch langer wakker dan als ik meteen even haar speen geef of haar sapje drinken geef.
En ik ga eens kijken in een boekenwinkel naar het boek, oei ik groei.
Misschien dat ik daar iets aan heb.

groetjes kitty

Terug
Bovenaan