Elke dag buikpijn

Na de vakantie moest onze zoon 5 jaar weer naar school. Hij had er super veel zin in.
Maar eenmaal in de klas en wanneer ik weg wou begon hij te huilen en zei hij dat hij buikpijn had.
Heb hem getroost en dan ging het weer goed. Dit deed hij iedere dag en ook vandaag weer. Vanmorgen door papa want ik moest werken.
Heb ook al gesprekken met hem gehad waarom hij buikpijn heeft en of er iets is gebeurd of gedaan. Maar der is verder niks.
Vandaag de juf gesproken en gevraagd of hun eens willen opletten.
Verder komt hij vrolijk uit school en is hij vrolijk en spontaan.
Ik krijg het er maar niet uit want vind het niet bij hem passen dat hij huilend achter mij aan komt in de gang.

Vnvnd rustige avond gehouden omdat het misschien wel kan zijn dat hij het druk heeft in zn hoofd. Door alle prikkels enz.
Miss herkend iemand dit?
Vind het zo moeilijk, word er zelf ook haast emo van

Misschien toch spanningen? Ons dochtertje van 4 heeft soms ook last van buikpijn en is dan gespannen/zenuwachtig. Als ze er eenmaal door heen is gaat het weer goed en is ze weer vrolijk.

Mijn ervaring als kleuterleerkracht zegt:
Kan van alles zijn,.. enkele voorbeelden:
Weer wennen aan de prikkels, weer wennen aan het "moeten", opnieuw instellen naar de leerkracht, spanning voor nieuwe dingen, bang om te falen (kan ook al bij jonge kinderen voorkomen aan het einde van de dag blij en vrolijk omdat het weer gelukt is en school toch heel fijn), weer bepaalde kinderen zien en zo kan ik nog wel even door gaan. Misschien nog veel interessanter:
De tips: 
De drie r'en zijn het aller belangrijkste. Rust, reinheid en regelmaat. Houd het rustig thuis. Ga niet te veel op bezoek, heb vaste ritmes, ook met eten en slapen. En ook in het weekeind. Vertel heel duidelijk wat er gaat gebeuren zodat je kind niet voor verassingen komt te staan. Dat vinden wij als volwassenen natuurlijk ook erg fijn. Houd nauw contact met leerkracht want het gebeurd immers op school. Probeer er  vaste en korte ritme te houden in het afscheid nemen bij de klas. 
Ik hoop dat je iets aan de tips hebt en vergeet niet,.. een kleuter leert niet in een vaste stijgende lijn maar in fases. Het kan ineens een piek hebben of zelfs een kleine daling.
Komt goed en houd vol?

Goede morgen, bedankt voor jullie bericht.
Inmiddels gaat t beter, hij heeft t af en toe nog. Vast ritme hebben we eigelijk wel. Eten om 5u en hij weet dat hij om 19.15 naar boven moet en naar bed. 
Wij denken dat hij heel erg bezig was met de dood. Omdat mn moeder toen net geopereerd was aan longkanker. Gelukkig is alles goed gegaan en is ze nu schoon. Maar hij weet dat mn vader is overleden aan kanker. Denk dat het afscheid nemen op school voor hem daardoor moeilijk was omdat hij miss dacht, zie ik je wel weer.
Heb heel veel met m gepraat en gaat gelukkig beter nu

Terug
Bovenaan