Hoi Suer,
Hier hetzelfde gehad! Mijn zoontje is nu 10 weken. Verborgen reflux, al drie dagen nadat hij geboren al heel erg, toen mochten we voeding indikken met Johannes broodpit meel. Hielp iets tegen omhoogkomen van de voeding en spugen. Wellicht is dat te proberen nog? Ook lopen wij bij fysio en Osteopaat vanwege de onrust, spanning en het overstrekken. Dan simplex heb je al, dat werkt bij ons ook goed voor de krampen.
Ik ben uiteindelijk met vier weken naar de huisarts gegaan. Mijn zoontje huilde (krijste) ook heel veel, ontroostbaar, zei zij.. typisch voorbeeld van een huilbaby... leuk maar daar kwam ik niet mee verder. Ze had wel een afspraak met bij de kinderarts gemaakt. Dus misschien als je je zorgen maakt toch even langs de huisarts?
Bij 8 weken zaten wij met de handen in het haar, werd niks beter, mijn zoontje sliep ook nooit ooverdag, liepen de hele dag met hem rond, en heb nog een zoontje van twee. Bij ons werkt de draagdoek overigens wel..
Heel lastig dat dat bij jullie niet gaat. Wat voor soort draagdoek heb je? Een ergonomische (te knopen doek) of een draagzak? Hoe gaat het wandelen in de wagen? Wat was bij ons ook krijsen, de maxi cosi in de auto ook... anders zou je nog veel kunnen gaan wandelen en auto rijden in de hoop dat je kindje dan rustig wordt.
Uiteindelijk zijn wij nog een keer naar de arts van CB gegaan met 8 weken en omdat zij het ook niet meer wisten schreven ze voeding voor koemelk allergie voor (pepti) om maar te proberen... mijn zoontje heeft geen uitslag (wel lang gehad) en groeit erg goed dus zij en ik dachten niet dat hij dat zou hebben. Wel veel last van onrust, huilen na de fles, fles weigeren, krampen, niet slapen overdag en spugen. Wel... na drie dagen hadden wij een totaal ander kind! Sliep overdag in zijn eigen bedje, huilen was over, lachte meer, kon wakkerliggen zonder te krijsen, kon mee in de auto zonder krijsen, sliep ineens door! Verborgen reflux en kma gaan vaak samen zeggen ze.
Ik zeg niet dat jouw kindje het heeft, je moet daarvoor ook zeker een arts raadplegen, maar ik en anderen dachten er niet aan, maar het heeft zoveel verschil gemaakt. Wil nog niet zeggen dat hij koemelkeiwitallergie heeft maar de totale verandering in een paar dagen is toevallig!
Wij bakeren ook in tegen de onrust en houden rust en regelmaat aan. Ik weet hoe lastig het is als je kindje zo weinig slaapt en zo onrustig is, dat lukte ons toen ook niet goed. Het hielp wel om op gegeven moment alles op zijn kamertje te doen, verschonen voeden, knuffelen, alleen spelen beneden. De kamer is best donker dit om alle prikkels zo klein momogelijk te houden. Ik ga nog steeds niet veel met hem op pad...
Heel verhaal maar misschien heb je er wat aan. Wil je idg heel veel sterkte wensen want het is zwaar als je kindje zo weinig slaapt en ontroostbaar is