elke dag drama

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">hi onze kleine van 6 weken huilt elke dag standaard van stipt 7 tot 10. Het is niet alleen huilen maar echt krijsen. Daarnaast huilt hij ook in de ochtend en middag veel maar dat is elke dag op een ander tijdstip. Hierdoor slaapt jij ontzettend weininig en zijn wij alleen bezig om hem rustig te krijgen. Niets is goed lopen liefde geven dragen in een draagdoek wij hebben letterlijk alles geprobeerd. Hij overstrekt zich zelf zo erg dat je hem niet eens kan vasthouden. Wij dachten aan darmkrampjes hiervoor hebben wij al inflacol en sabsimplex gebruikt lijkt iets te werken voor zijn krampjes, maar het overmatig huilen blijft.  Ook vertoont hij symtonen van verborgen reflux ook hiervoor zijn maatregelingen getroffen alles staat schuin na voeding altijd even rechtop. Tot slot een bezoek gebracht aan een osteopaat zelfs dat heeft geen resultaat geboekt. Ik wil graag regelmaat maar doordat hij zo overstuur is elke dag is regelmaat inbrengen lastig omdat niets meer volgens schema verloopt. Wie of wie heeft een idee ??</span></p>

Hoi Suer,
Hier hetzelfde gehad! Mijn zoontje is nu 10 weken. Verborgen reflux, al drie dagen nadat hij geboren al heel erg, toen mochten we voeding indikken met Johannes broodpit meel. Hielp iets tegen omhoogkomen van de voeding en spugen. Wellicht is dat te proberen nog? Ook lopen wij bij fysio en Osteopaat vanwege de onrust, spanning en het overstrekken. Dan simplex heb je al, dat werkt bij ons ook goed voor de krampen.
Ik ben uiteindelijk met vier weken naar de huisarts gegaan. Mijn zoontje huilde (krijste) ook heel veel, ontroostbaar, zei zij.. typisch voorbeeld van een huilbaby... leuk maar daar kwam ik niet mee verder. Ze had wel een afspraak met bij de kinderarts gemaakt. Dus misschien als je je zorgen maakt toch even langs de huisarts?
Bij 8 weken zaten wij met de handen in het haar, werd niks beter, mijn zoontje sliep ook nooit ooverdag, liepen de hele dag met hem rond, en heb nog een zoontje van twee. Bij ons werkt de draagdoek overigens wel.. 
Heel lastig dat dat bij jullie niet gaat. Wat voor soort draagdoek heb je? Een ergonomische (te knopen doek) of een draagzak? Hoe gaat het wandelen in de wagen? Wat was bij ons ook krijsen, de maxi cosi in de auto ook... anders zou je nog veel kunnen gaan wandelen en auto rijden in de hoop dat je kindje dan rustig wordt. 
Uiteindelijk zijn wij nog een keer naar de arts van CB gegaan met 8 weken en omdat zij het ook niet meer wisten schreven ze voeding voor koemelk allergie voor (pepti) om maar te proberen... mijn zoontje heeft geen uitslag (wel lang gehad) en groeit erg goed dus zij en ik dachten niet dat hij dat zou hebben. Wel veel last van onrust, huilen na de fles, fles weigeren, krampen, niet slapen overdag en spugen. Wel... na drie dagen hadden wij een totaal ander kind! Sliep overdag in zijn eigen bedje, huilen was over, lachte meer, kon wakkerliggen zonder te krijsen, kon mee in de auto zonder krijsen, sliep ineens door! Verborgen reflux en kma gaan vaak samen zeggen ze.
Ik zeg niet dat jouw kindje het heeft, je moet daarvoor ook zeker een arts raadplegen, maar ik en anderen dachten er niet aan, maar het heeft zoveel verschil gemaakt. Wil nog niet zeggen dat hij koemelkeiwitallergie heeft maar de totale verandering in een paar dagen is toevallig! 
Wij bakeren ook in tegen de onrust en houden rust en regelmaat aan. Ik weet hoe lastig het is als je kindje zo weinig slaapt en zo onrustig is, dat lukte ons toen ook niet goed. Het hielp wel om op gegeven moment alles op zijn kamertje te doen, verschonen  voeden, knuffelen, alleen spelen beneden. De kamer is best donker dit om alle prikkels zo klein momogelijk te houden. Ik ga nog steeds niet veel met hem op pad...
Heel verhaal maar misschien heb je er wat aan. Wil je idg heel veel sterkte wensen want het is zwaar als je kindje zo weinig slaapt en ontroostbaar is

HI anasia,
fijn dat je reageerd!! En ben juist heel blij met je lange verhaal ik heb kinderarts nog niet geprobeerd en indikken ook nog niet maar dat kan ik zeker doen. Ik hoop dat ik vandaag een doorverwijzing krijg, had toevallig gisteren gebeld omdat ik het idd ook niet meer wist. Ik wil namelijk iets medisch uitsluiten en anders moet er snel iets aan gedaan worden. Het verschonen aankleden op zijn kamertje en donker maken is zeker een goed idee want ik merk ook als donkerder is dat dan iets Beter gaat wellicht te veel prikkels voor hem. Ik ben benieuwd ga er vandaag mee aan de slag..

Geef je borstvoeding? Dan kan het heel goed zijn dat hij honger heeft. Clusteren noemen ze dat. Een baby wil dan savonds heel veel en vaak drinken, om een buffertje op te bouwen voor de nacht. 
Als je geen borstvoeding geeft zou het ook kunnen dat hij wat meer zou willen drinken. 

Ons is verteld dat er een piek is vwb het huilen tussen de 6 en 8 weken. Ik weet niet of de baby voorheen ook veel huilde? Onze kleine heeft vanaf de avond altijd veel last van krampen wat zich uit in o.a. overstrekken. Wij gebruiken infacol en werkt altijd goed, maar sommige avonden niet voldoende en krijgt hij toch krampen. Daarnaast had onze kleine ook behoefte aan meer voeding in de avonden en dat werkt bij ons wel. Lastig he om te achterhalen wat het probleem is. Succes ermee! 

Klinkt heel bekend hier ook! Tot aantal weken geleden was dit ook mijn dag. Ik heb veel baat gehad bij de osteopaat. Mijn zoontje is in 1,5 uur geboren. Dus had last van Kiss. Ook hielp omneo voeding hier en wat nog 't beste werkte qua slapen: inbakeren in een pacco bakerdoek. Ik hoop dat het je snel lukt om de rust te vinden. Want ik weet dat de dagen zo lang duren. Succes! Liefs Wendy 

Heel bekend! Mijn dochtertje is nu 14 weken en met 4 weken zaten we met de handen in het haar! 
Mij zou gelijk starten met johannesbroodpitmeel dat heeft hier wonderen gedaan tegen de verborgen reflux. Start met een klein beetje en kijk een paar dagen hoe je kindje erop reageerd. Ze kunnen er namelijk verstopt van raken. Was hier gelukkig niet maar bouw het rustig op. 
Door het vele huilen en dus ook overstrekken en bewegen kreeg ze hier nog veel meer last. Wij zijn toen gaan inbakeren met een swaddle me. Niet al te duur en werkt fantastisch. Eerste nacht veel huilen maar ze sliep steeds beter en steeds langer. Doordat ze dan ook niet zo kunnen bewegen komt er ook minder voeding omhoog. Na de swaddle toe het eindelijk wat beter ging ben ik over gestapt naar een puckababy piep. Een slaapzakken waar ze de armen wel wat meer kunnen gebruiken maar nog steeds het vertrouwde gevoel van inbakeren hebben. 

Inmiddels slaapt onze dame nu 2 weken in een normale slaapzak. En is het een blij kind. Het is echt heel zwaar maar hou vol want het word echt beter! De draagdoek van bykay hielp hier trouwens ook super. Succes met alle tips. Hoop dat jullie snel en blije baby hebben. 

Terug
Bovenaan