Elke dag fles blijven geven naast bv?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Vanaf dat mn zoon 7 weken oud is geven we 1x per dag een flesje met afgekolvde melk zodat hij uit de fles leert drinken naast de borst ivm de opvang. Ik ga binnenkort weer werken en dan gaat hij 2 dagen per week naar de opvang. Daarnaast nog een dag dat mn vriend thuis is met hem. Dus 3 dagen de fles en de andere dagen ben ik thuis om hem de borst te geven. Zou ik nou op die 4 dagen ook nog 1x een fles moeten geven zodat hij er gewend aan blijft, of zal dat niet meer nodig zijn omdat hij dan ook al 3 dagen meerdere keren die dag de fles krijgt. Het is niet gelijk over de week verdeeld. Ik werk ma-di-woe dus dan zou hij wel 4 dagen achter elkaar geen fles krijgen. Zou hij er dan op maandag moeite mee hebben? Hebben jullie hier ervaring mee?</p>

Toen ik weer ging werken kreeg m'n dochter bij de oppas een fles en zodra ze thuis was weer borst. Op m'n vrije dagen eigenlijk altijd borst, tenzij ik weg was en m'n man haar een flesje gaf. Maar dus nooit een flesje als ik er de hele dag was. 

Wat ik begrepen heb, is dat het wel belangrijk is dat kinderen uit de fles leren drinken en dat ook even volhouden (dus niet met 4 weken een keer proberen en als het lukt niet meer doen tot het nodig is), maar als er al 2 dagen uit de fles wordt gedronken en dat gaat goed, is het denk ik niet nodig elke dag te blijven ‘oefenen.’ 
Mijn dochter is nu 13 weken en gaat nog niet naar KDV (heb verlengd verlof), ze krijgt ongeveer 2 keer per week een flesje, als ik ga sporten of weg ben. Die pakt ze prima. Tot een week of 2 geleden deden we om de dag een flesje, nu dus minder vaak. 

Ik deed altijd minstens 1 fles per dag, maar weet niet of het een must is.. ze dronk altijd meer of makkelijker uit de fles, dus voor ze savonds ging slapen kreeg ze de fles, dan sliep ze langer. Maar kan me niet goed voorstellen dat je kindje, als het nu de fles goed pakt, ineens gaat weigeren..

Bij ons is het wisselen tussen fles en borst nooiteen probleem geweest. Ik heb het maar een paar keer voordat ik ging werken. Ze accepteert alles en ik let nergens op. Ligt denk ik ook aan je kind. Als het nu makkelijk gaat zou ik alleen de fles aanbieden als jij er niet bent. 

Ik heb een dochter die een flessenweigeraar was. Ze heeft de fles nooit fijn gevonden. Het was vanaf het begin af aan al een strijd en is met het oefenen nooit beter geworden. 
Mijn zoontje pakte wel goed de fles en kreeg toen ik ging werken op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag de fles. Op de dagen dat ik thuis was nooit. Dat ging prima 
Ik verwacht dat als jouw zoontje het nu goed doet, hij dit ook zal blijven doen. 

Terug
Bovenaan