<p>Ik ben nu 30 weken zwanger. Zwangerschap verloopt voorspoedig: 20-weken echo was helemaal goed, ons kleintje groeit helemaal hoe het moet en ook ik voel me nog steeds erg goed, op enkel wat vermoeidheid na heb ik helemaal geen klachten. Nu zul je denken: keihard genieten dus. Nou niet zoals zou moeten helaas: angst komt elke dag weer om de hoek zetten. Elk trimester van de zwangerschap heb ik wel wat me onrustig maakt: in het begin de kans op een miskraam, toen of ze wel goed groeide, toen de 20 weken echo en nu of ik haar wel genoeg voel. Ik word er zo moe van!! Elke dag ben ik continu in mijn hoofd ermee bezig of ik haar wel genoeg voel en kan ik heel onrustig worden als ze even niet op mijn aanraking reageert, terwijl ze bijv. een halfuur daarna mijn hele buik verbouwt. Dan ben ik pas weer gerustgesteld. Zo gaat het zowat nu elke dag en elke dag denk ik nou morgen ga je niet zo zenuwachtig doen.. maar je raadt het al. Ze beweegt méér dan genoeg en dat weet ik ook wel, maar op een wat rustigere dag word ik gelijk gespannen. Dat is toch ook niet goed voor haar... Ik word er ook een beetje zenuwachtig van omdat de verloskundige zegt ja bij minder leven moet je gelijk bellen. Wanneer is dat dan denk ik dan..?!?</p><p>Pfff, zijn er mensen die tips hebben? Ik wil de komende weken echt nog even genietend en rustig doorkomen.</p>