Elke dag spuitluier... Help!

<p>Hoi hoi,</p><p> </p><p>Mijn dochter 10.5 weken oud heeft nu al een week elke dag een spuitluier. En daar bedoel ik dus ook echt mee dat de poep tot der nek zit. </p><p>Ik geef bv. En heb gehoord dat t hierdoor kan komen. Fijn dat ze goed poept! Maar ik wordt er gek van om haar soms wel 2x per dag een pakje aan te doen.  En haar kleertjes worden vaal van t wassen en misschien ook wel van ossengal zeep?  </p><p>Ze heeft pampers en naar mijn idee zitten deze goed.  Mooi hoog en aan gesloten. Andere merken heb ik t zelfde mee en vind ik vaak stug of geen fijne pasvorm. </p><p>Verder merk ik niks aan der ze is vrolijk en gezellig. </p><p>Iemand tips om de kleertjes mooi te houden?  </p>

Tja ik denk niet dat je er echt  aan ontkomt. 
En ja kleren wassen hoort er ook bij hier ook elke dag een nieuw setje of soms 2 . Als die alles onder spuugt etc. 

Het hoort erbij dat omkleden.
Verder durf ik niet te zeggen of je wat aan de poep kan veranderen. Met flesvoeding  is dat makkelijker natuurlijk  als bij de borst 

Om de kleertjes mooi te houden kun je in het vakje van de wasverzachter wat schoonmaakazijn doen. Ruik je naderhand niks van maar behoud de kleuren wel beter. En ik weet niet hoe heet je wast, maar hier krijg ik het op 40 graden gewoon schoon. 
Vervelend he die spuitluiers. Volgens mij houd geeneen luier dat hoor. Kan straks ook zijn dat ze langere tijd niet poept en dan ineens weer wel. Hoort er allemaal bij. 

Ik gebruik zelf ook ossengalzeep en was daarna op 40 graden. Hoorde laatst iemand die voor bvpoep gewoon dreft gebruikte ipv ossengalzeep. Geen idee of het werkt en of t alles beter houdt. 

[quote quote=10158180]Om de kleertjes mooi te houden kun je in het vakje van de wasverzachter wat schoonmaakazijn doen. Ruik je naderhand niks van maar behoud de kleuren wel beter. En ik weet niet hoe heet je wast, maar hier krijg ik het op 40 graden gewoon schoon. Vervelend he die spuitluiers. Volgens mij houd geeneen luier dat hoor. Kan straks ook zijn dat ze langere tijd niet poept en dan ineens weer wel. Hoort er allemaal bij.[/quote]
Naar mijn weten is het wel beter om natuurazijn te gebruiken ipv schoonmaakazijn

Op veel sites wordt schoonmaakazijn aangeraden ipv wasverzachter dus vandaar dat ik schoonmaakazijn gebruik. Maar misschien kan natuurazijn ook wel. Schadelijk zal het in ieder geval niet zijn. 

@ nicole, snap dat t er bij hoort. Maar vind t eerder zonde van haar kleertjes
@annee ik ga eens azijn proberen. Ik was op 30 graden dus dat zit wel goed :D schrob van te voren meteen de poep eruit met die ossengal
@steph wij hebbrn maat 2 die van 5 tot 8 kilo ze is net 5.1 kilo denk dat maar groter echt te groot wordt. Heb wel een maat groter romper gepakt 63 ipv 56. Hopelijk werkt dit ook beetje mee 

Terug
Bovenaan