elke keer sudocrem?

Hallo mama's (en papa's?)

Tot nu toe smeer ik bij bijna elke verschoning van mijn dochtertje (6,5 maand)de billetjes in met sudocrem. Nou hoorde ik van iemand dat het huidje daaraan kan wennen en dat het straks niet meer zo goed zou helpen als ze wel een keer flinke luieruitslag heeft. Weten jullie hoe het zit? En hoe doen jullie het?
 
ik heb vd kraamhulp geleerd alleen te smeren als t nodig is inderdaad ivm met wennen vh huidje eraan. de huid kan zichzelf prima redden, alleen bij erge rode billetjes smee rik het er op en dat is nu na 3 mnd nog maar 2 x een dag of twee geweest
 
De kraamhulp smeerde altijd vaseline op de billetjes. Dan worden ze ook veel minder snel geirriteerd. Ik smeer alleen sudocreme als het echt rood is. En vaseline eigenlijk alleen als ik merk dat het rood begint te worden, mocht het dan erger worden ga ik over op de sudocreme.
liefs, nadia
 
Ik smeer alleen voor de nacht de billetjes van mijn dochter in met weleda calendula babycreme in, omdat ze dan toch de hele nacht in haar urine ligt en dat kan best bijten.
 
Tjee, nooit aan gedacht. Ik smeer er iedere keer sudocreme op. Er is dan ook geen rood plekje te bekenen.
Ik zie hierboven wat reacties waar ik misschien wel wat aan heb. Bedankt!
 
Terug
Bovenaan