elke nacht speen kwijt

A

Anoniem

Guest
hoi,

Jasmijn wordt al zeker 2 maanden bijna elke nacht wakker omdat ze haar speen kwijt is. Ze huilt en kruipt op handen en voeten door het bed op zoek naar speen of knuffel.
Vaak heeft ze haar ogen zelfs nog dicht. Als ik de speen geef dan slaapt ze gelijk weer verder, maar soms is het zelfs 2x op een nacht.
Eerst merkte ik daar niet veel van omdat ze s morgens na de fles na een half uur weer ging slapen en dan kroop ik ook nog in bed. Maar nu is dat ochtend slaapje eraf en begin ik toch ook wel moe te worden.
Ik ben nu aan het twijfelen. Zal ik ze ''gewoon'' een paar dagen laten huilen? Dus dan maar znder speen? Dat zal een hele toestan worden maar misschien is ze er dan vanaf. Maar aan de andere kant slaapt ze gelijk weer als ik hem geef en als ik dat niet doe gaat ze misschien duimen en dat wil ik eiegnlijk voorkomen want dat si   nog moeilijker af te leren (ik heb zelf geduimd tot mijn 12e)

iemand ervaring?

groeten Elke

Hoi Elke, ik ken je verhaal... Onze dochter is ook af en toe snachts dr speentje kwijt, meestal vindt ze m zelf terug omdat we er een Koeka doek aan hebben zitten en er verder niets in dr bedje ligt. Dus misschien is dat een tip...
Verder zou ik op de automatische piloot gaan,speen erin en weer verder slapen, als je haar laat huilen dan ben je zeker helemaal klaar wakker!
Ik denk dat ze m straks zelf steeds beter kan vinden dus dat t probleem zich vanzelf wel oplost!

Liefs L81

Hoi,

Je kan d'r laten huilen, maar als dat enigszins gaat zoals hier... Laat ik het zo zeggen, bij ons liggen er nu twee spenen in bed voor als ze er eentje kwijt raakt!

Heather blijft namelijk gewoon doorhuilen met als resultaat dat ze op een gegeven moment zo wakker is dat ze niet meer wil slapen. Hier werkte het laten huilen dus voor geen meter!

Succes, KT

Hoi,

Bekend probleem! Stijn is hem ook geregeld kwijt en huilt dan zonder echt wakker te zijn. WIj doen het een beetje half half. Dus we laten hem even mopperen en soms valt hij dan weer in slaap en als het echt overgaat in huilen gaan we er naar toe. Meestal slaapt hij dan zo weer verder. Nadeel voor jezelf is, dat je door het mopperen wel echt even wakker bent/ Maar ik heb wel het gevoel dat we hem hiedoor zijn eigen probleem laten oplossen. Meestal werkt het.

Sterkte
Carina

ik ben blij dat jullie er eigenlijk hetzelfde over denken als ik. Ik heb er een extra speen bijgelegd. Op dit moment hoest ze erg en wordt ze wel 3x op een nacht wakker maar dat gaat ook wel weer over.

groetjes Elke

Lukas had dat probleem ook en meerdere spenen werkte niet bij hem, die belande altijd buiten het bed. Vanaf het moment dat ik er een doekje aan gedaan hebtr werktte het perfect.

zomer 2006 mama Annemieke

Terug
Bovenaan