Elke nacht vanaf 4 uur wakker

Onze kleine man van 13 weken is elke nacht rond 4 uur wakker. Hij huilt dan kort, slaapt een half uur, huilt weer kort, dit gaat zo door. Om zes uur heeft hij pas echt honger. Wie herkent dit?
 
Heel herkenbaar. Loïs is nu 4 maanden en heeft altijd vanaf 7 weken goed doorgeslapen. Maar vanaf 3 maand kan ze soms 's nachts half wakker zijn. dan hoor ik haar geluidjes maken in haar slaap, want als ik bij haar kom heeft haar oogjes wel dicht. Een speentje helpt dan meestal wel en daarna slaapt je stil door! Maar soms heeft een paar nachten dat ze niet goed meer inslaapt en dan steeds geluiden maakt. Ze huilt niet en is niet wakker, maar ik hoor alles en ben dus wel wakker.
Ik denk dat het gewoon een periode is. want ik heb 't eerder gehad en na een paar nachten was het weer over. Ik maak me er niet druk over, want ze wil om 7 uur pas echt voeding.... maar goed wakker liggen is wel erg vermoeiend!

Ik heb een tip.... misschien dat wat rijstebloem voor de nacht kan helpen? hij moet dan wel 4 maand zijn. wij doen het hier niet meer, want Loïs krijgt er harde poep van en ze slaapt meestal toch wel goed door!
 
Dat is volgens mij een fase. De ene keer hebben ze toch wat meer slaap nodig als de andere keer, en net zo gaat het ook met eten.
Hoe merk je dat hij niet echt honger heeft? Drinkt hij niet als je aanlegt?
 
Terug
Bovenaan