elke nacht wakker om 5 u.

dames, ff een vraagje over het slapen van onze Wiebe: hij wordt nu al 2 dagen om 5 u wakker, ligt even te vertellen en begint dan te huilen. We zijn al   elke keer opgestaan om een tut te geven. Maar ik ben van mening dat ik hem zou laten wenen. Wat denken jullie ervan? Ben vanmorgen zo ook begonnen, met hem eerst 10 minuutjes te laten wenen, te gaan kijken en tut geven, hij ligt wel altijd nog met zijn ogen dicht hoor. En dan weer eens een kwartiertje laten huilen, nog eens kijken en het zo opbouwen. Maar Wout staat op en geeft hem gelijk zijn tut terwijl het nog maar 5 minuutjes geleden was dat ik geweest was. Maar nu dus mijn vraag: vinden jullie dat ik hem moet laten huilen of moet ik met hem opstaan en zijn dag beginnen?? Ik denk wel dat als ik hem een voeding geef dat hij dan nog doorslaapt, maar natuurlijk begin ik dan weer met nachtvoedingen he, dus dat wil ik eigenlijk niet. Maar is het niet te laat om hem te laten wenen, we staan meestal op tegen 7 u, half 8. Dus wie weet weent hij tot dan? Iemand ervaring?

grtjs, Bea
 
lastig he, zit een beetje met hetzelfde probleem. Mijn zoontje (bijna 1) werd vorige week ook  een paar dagen rond half 5 wakker. Wat we deden (vast helemaal niet pedagogisch verantwoord, maar dat trek ik ook niet om half 5), is hem uit zijn bedje halen, leg ik hem tussen ons neer, tuitbeker met water geven en hem verder negeren. Hij bleek door dat warme weer gewoon dorst te hebben.

Omdat hij tussen ons ligt/zit/speelt kan hij niet uit bed vallen. Meestal valt hij na een tijdje 'spelen' wel weer in slaap.  

We negeren hem dus wel verder, omdat het niet de bedoeling is dat zijn dag en dus ook de onze al om 5 uur gaat beginnen. Vindt half 7 wel vroeg genoeg.

Misschien zou je hem eigenlijk inderdaad moeten laten huilen. maar ik en mijn man zijn daar redelijk slecht in (sowieso al), maar helemaal om  5 uur 's ochtends als we eigenlijk nog even willen slapen.

Hoop dat je wat aan mijin ervaring hebt.

groetjes,
Judith  
 
Weet je zeker dat je kindje niet gewoon honger of dorst heeft?


Dat hij dat eerst niet had, betekent niet dat hij dat nu niet heeft.
Bijvoorbeeld door de warmte of doordat hij overdag actiever is dan
eerst (kruipen enz.) of door een sprongetje (boek: oei, ik groei).
Als je hem dan wat eten geeft, dan is dat volgens mij geen aanwennen, maar in een behoefte voorzien. En daarna kunnen jullie allemaal nog een paar uur doorslapen.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

 
Hallo,

Mijn zoontje van 8 maanden presteerde het ook ineens om steeds vroeger wakker te worden....zo werd het ineens van 7.00u 5.15u!!!!!!
Laten huilen was geen optie want hij hield nie eerder op dan dat hij eten had gehad en ik zag dat hij reuzehonger had. Een speen heeft hij nie dus dat is geen optie.
Ik met het cb overlegd en het was verstandig om hem om 21.00u 's avonds wakker te maken voor een dikke papfles. Nou dat hebben we gedaan en doen we nog steeds heeft hij pas om 7.30u trek. Hij is wel standaard iedere morgen om 6.00u wakker, maar ik laat hem gewoon maar kletsen en rond 7.30 haal ik hem eruit voor zijn fles. Nog een 1/2 uurtje daarna bij mama spelen en kletsen en dan gaat hij weer terug.
Dit is op dit moment de beste oplossing....ps het is ook een ontzettend druk manneke wat geen sec. stil kan liggen.

Groetjes van Mieke mv Lotte en Jozua
en 11,4 weken zwanger van een kadootje
 
Hoi,

Bij mijn dochtertje hielp het enorm om een schepje Nutrix rijstebloem door de laatste voeding te doen. Zij werd ook steeds om 5 uur 's ochtends wakker en nu pas om 8 uur!

 
Terug
Bovenaan