Elke nacht wakker

<p>Ik gooi het hier even in de groep van ouders met schoolkinderen, maar mijn dochter is nu 3,5 (en die leeftijd hebben jullie allemaal al gezien)...</p><p>Ze wordt elke nacht tussen 1 en 4 wakker en is dan haar knuffel kwijt, of heeft het warm of koud, is klaar met slapen, is boos, noem het op. Elke nacht een excuus om (meerdere keren) te roepen om ons.</p><p>Mijn slaap gaat eraan, ze lijkt er zelf niet echt onder te lijden...</p><p>En herkenbare fase? Tips??</p>
 
Mijn oudste is nu ruim 4 en had dit ook lange tijd rond 3.5 a 4 jaar. Rond 5.00 was ze sowieso klaarwakker en dacht ze dat het ochtend was. Ze was uitgeslapen. Toen hebben we een wekkertje gekocht en ingesteld op 6.30. Sindsdien blijft ze keurig tot 6.30 in bed! Omdat ze nu weet wanneer het ochtend is. Alsnog hoor ik haar rond 5.30 vaak wel rommelen of naar de wc gaan maar dan gaat ze braaf terug naar bed en wachten tot het tijd is.

Verder wordt ze nu qlsnog wel eens walk omdat ze haar deken kwijt is of even eng droomt of erg moet hoesten soms, dus ongeveer 2x per week moet ik er alsnog even uit om haar deken terug te leggen of voor een slokje water ofzo, maar dat is wel acceptabel en hoort erbij denk ik. Zolang het niet meer elke nacht meerdere keren is en ze niet meer om 5.00 roept dat ze uitgeslapen is, ben ik al blij. Het wekkertje heeft hier echt geholpen, maar we hebben wat dat betreft ook wel een braaf kind die keurig in bed blijft totdat het tijd is. Ik weet niet of alle kinderen dat doen haha.
 
Dat is fijn! We hebben hier al ruim een jaar een lampje dat rood is in de nacht en geel in de ochtend :). Dus dat weet ze wel, maar heeft toch behoefte aan aandacht midden in de nacht.
 
Mijn zoon is net 5 en doet dit sinds kort niet meer maar hebben van 3 tot 4.5 daar in gezeten. Ik vond het doodvermoeiend. Hij kwam er dan meerdere malen per nacht uit om van alles. Wij hebben ook zo'n schaaplamp gekocht die rood is snachts en als hij eruit mag groen. Dit geeft hem ook wat richting en zekerheid snachts. Nu gaat het al tijden goed maar als je erin zit dan is dat heel pittig. Sterkte ermee!
 
Terug
Bovenaan