Elke nacht wakker

Hoi Meiden,

Ik schrijf dit even namens een vriendinnetje van mij:

Hun dochter van 4 is de laatste maanden elke nacht wakker. Meestal meer dan één keer per nacht. Ze loopt dan te gillen dat ze wat wil drinken of dat een een knuffel wil. Allerlei dingen wil ze dan, drinken krijgt ze niet want dan wil ze dat elke nacht. Naar hun idee is dit alleen maar aandacht vragen er is verder niets aan de hand.
Ondertussen zijn paps en mams behoorlijk chago van het elke keer uit bed moeten en de sfeer wordt er 's nachts (als mama weer moppert) ook niet beter op.
Aangezien ze denken dat het om aandacht vragen gaat:
Wat hiermee te doen??? Overdag valt ze zowat in slaap van moeheid. Hoe deze cirkel te doorbreken?
Laten krijsen dan wordt het andere kind ook wakker, deze is 2.

Iemand ideeën???

Alvast bedankt,

Karin
 
hallo,

Ik heb het ook meegemaakt en soms gebeurd het nog wel eens.
Mijn dochter is bijna 4 jaar.
Wat doen wij
Als ze midden in de nacht wakker wordt dan lopen we met haar mee terug naar haar kamer en vragen wat er aan de hand is.
Ze wilt altijd tussen ons in slapen [ soms geven we toe] maar dan weten we dat wij niet slapen.

We belonen haar, als je in je bed blijft slapen dan...................

bv mag je in de supermarkt op het treintje of mag je een snoepje uitkiezen.
of dan gaan we gezellig naar het speeltuintje toe
of je krijgt een sticker [ en bij 5 stickers een klein kadotje]

vaak help het.
soms zegt ze ik wil heel even naast je liggen en dan vragen wij hoe lang is heel even?
dan zegt ze jullie moeten tot 10 tellen nou dat doen we dan en dan gaat ze echt weer naar haar bed om te slapen.

Wat ook helpt is een lampje aan of licht op de gang, deur open etc

succes maianne
 
Hallo,

Mijn zoontje heeft het ook gehad en nu nog soms, hij werd helemaal overstuur wakker maar kon niet vertellen waarom hij huilde, wij zijn er uiteindelijk achter gekomen dat iedere keer als hij huilde hij plassen moest! ( hij was dus eigenlijk aan het zindelijk worden snachts) Dus nu als hij huilt pakken we hem op zetten hem op de wc en leggen hem weer in bed, daarna slaapt hij heerlijk verder.
Succes!
 
Terug
Bovenaan