elke nacht

Ik heb een vraagje die ik eigenlijk nergens anders op het forum kwijt kan volgens mij.

Sinds afgelopen weekend wordt onze zoon van 4,5 maand elke nacht rond half 4 onrustig en soms ook wakker. Na een schone luier valt hij uiteindelijk ruim een half uur later wel weer in slaap. Maar wat vreemd is dat hij dat tot afgelopen weekend niet had. Toen sliep hij gewoon tot half 7 in de ochtend, zonder dat we hem om half 4 schone luier gaven. Heeft iemand een idee wat we hieraan kunnen doen of wat dit kan zijn?

beste,

onze dochter van 7,5 maand heeft hier ook sinds 1,5 week last van.
Zij is dan wel met haar eerste tandjes bezig. En denk dat het daar door komt.

Tips heb ik helaas niet, maar ben wel benieuwd of andere ouders deze voor ons hebben.

Ja, niet verschonen. Zo wordt het een gewoonte. Even gaan kijken na 5 minuten, niet uit bed halen maar even een aai over de bol. Dan steeds na 10 minuten/kwartier gaan kijken. Dit kan een paar dagen tot een week duren, als het goed is wordt het dan beter! Gaat hij korter huilen, en dan stopt het!

Doe wat je gevoel je ingeeft, dit is meestal het beste, mijn dochter vind een vuile broek ook niet lekker en als ze dan wakker zijn dan gaan ze dus echt niet meer slapen, het kunnen inderdaad wel tandjes zijn die langzamerhand al wat door aan het komen zijn en daar hebben ze meestal voornamelijk 's nachts last van helaas hahaha

Succes!!

Groetjes Karmen
mama van Liz

Misschien is jullie kleine met een sprongetje bezig? Aan ons ventje kon je dat altijd erg goed merken. Dan werd hji 's nachts ook weer wakker.  Verschonen en trootsten hielp niet alleen een fles. Gelukkig werd dit geen gewoontje want na de spong sliep hij gewoon weer door. Tot het volgende sprongetje zich weer aandiende.  Ik had veel baat bij "Oei ik groei"

Terug
Bovenaan