Elke ochtend 5/6 uur wakker: HELP!

Hallo meiden!

Ik ben niet zo actief op het forum maar  kijk er  wel regelmatig op! Nu heb ik een vraag: onze Stijn sliep altijd 12 uur achter elkaar. 19.00/19.30 uur naar bed en rond 7 uur werd hij wakker. Sinds 5 dagen is dat veranderd: hij wordt rond 5/6 uur wakker en is dan ook echt klaarwakker! Maar zijn papa en mama dus echt niet... Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn en wat we hier aan zouden kunnen doen? Gelukkig huilt hij niet, is eigenlijk hartstikke vrolijk en zit aan een stuk door te praten. Dat is dus het rare. We proberen de laatste fles nu ook uit te stellen tot 20 uur maar dat mag ook niet baten. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen! Alvast bedankt!

Groetjes,
Laura

Hoi Laura,

Zou het niet zo kunnen zijn dat je kindje ouder wordt en dus met minder slaap toekan? Het is bekend dat kindjes vaak 's avonds het oude ritme vasthouden van voedingstijden en op dezelfde tijd naar bed, maar dat z in de ochtend eerder wakker worden. Eigenlijk precies wat er bij jullie kindje gebeurd.
Je kunt er weinig aan doen, wakker is wakker. Je kunt bij jezelf ook geen slaap afdwingen het zelfde dat je ze ook geen fles kunt afdwingen. Trekt vanzelf weer wat bij, maar wen er maar aan dta je kindje vroeg wakker is! Onzed oudste is nu ruim 3 jaar en is ook in de wekenden rond een uur of 6/7 wakker. Dit heeft ook te maken met het ritme waarin de kinderen zitten door de week. Dan staan we om 6 uur op, dus is dat ook het ritme geworden van de kinderen.

Groetjes en succes !!

Misja, mama van Thijmen (3) en Marten ( 5 mnd)

Hoi Josephine,

Ik herken je verhaal helemaal. Mijn dochtertje wordt nog vroeger wakker, soms al om 4.00 uur     :-(   Gelukkig ook niet huilen maar volop 'kletsen'. Gelukkig valt ze wel steeds weer in slaap maar rond 6.00 ga ik eruit want dan begint ze ook inmiddels trek te krijgen. In de Ouders van nu stond een tip dat je een uur voordat je kindje normaal wakker wordt, hem of haar dus in mijn geval om 3 uur wakker te maken. Heb ik 3 dagen geprobeerd maar dat werkte niet. Mijn meisje doet dit nu inmiddels alweer een week of 5, 6 en ik moet zeggen, het went, haha! Ach, ik houd het ook maar op een fase. Om me heen (van collega's en vriendinnen) hoor ik dat ik en jij dus ook niet de enige bent, dat 'troost' enigzins. Helaas krijg ik haar echt niet later dan half 7 's avonds in bed, dan is ze echt helemaal op.
Succes in ieder geval en voor ze 16 zijn, zal het toch wel over zijn :)))

Groetjes, Esther

Tijn was bij ons een paar weken terug ook steeds zo vroeg wakker, dan lag hij vrolijk te kletsen maar honger had hij niet. Aan het einde van de dag was hij hardstikke moe en moest ik hem op een gegeven moment wakker maken voor zijn fles van 19.00. Nu mag hij van mij na 17.00 niet meer naar bed (ik ben een hele strenge moeder haha) in het begin was het voor ons moeilijk om hem bezig te houden omdat hij zo moe was, nu zit hij in dat ritme en slaapt hij weer tot 7 uur.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09)

Hoi..

Ook dawin wordt de afgelopen week ineens om 5 uur wakker voor de fles, balen dus haha.
maar wel   heeft hij nu ook zijn 2de tandje doorgekregen dus miss dat het daarmee te maken heeft!
Of miss een griep in de lucht , dawin had de afgelopn dagen een klein beetje last van de griep.

liefs bianca

Pffffffffff, hier nog een die om exact 5 uur s'nachts wakker wordt......
Ik word er niet vrolijker van hihihih, ik hoop maar dat het gauw over gaat, want ik vind het helemaal niks zo vroeg, hij drinkt dan wel een fles leeg van 180 cc......tja je bent klein en je wilt wat !!!!

Groetjes Sil mama van Pim 20-09-2006 en van Jelle 26-11-1997

Terug
Bovenaan