Elke ochtend buikpijn door volle blaas en lucht in darmen

Hallo dames,

Alvast mijn excuus voor het tmi-gehalte van mijn topic, maar ik word echt helemaal gek zo langzamerhand. Elke ochtend heb ik vreselijk veel buikpijn, echt steken en kramp, doordat ik dan moet plassen en erg veel last heb van lucht in mijn darmen. Ik word al 6 a 7 keer wakker in een nacht omdat ik moet plassen, normaal slapen doe ik dus al niet en dan komt dit er ook nog even bij.. dit is nu al weken zo en zo langzamerhand kan ik wel janken en schreeuwen als het smorgens wederom zo ver is...

Wat kan ik doen? Mijn dag begint elke dag ellendig met pijn

Ik heb precies hetzelfde en kon er al niet veel over lezen op internet. Precies wat jij beschrijf voel ik ook. Niet meer lekker kunnen slapen omdat je zo vaak naar de wc moet en dan pijn hebben bij het liggen of opstaan in je blaas/buik. En als ik heb geplast is het bij mij wel grotendeels weg. Als ik daarna nog even terug ga liggen is het ma 10 minuten wel helemaal weg gezakt. Maar echt pijnlijk en vervelend. 
Hoeveel weken ben jij nu?

Ophouden kost meer moeite ik heb het sinds wk36 als ik eens langer slaap dan 4/5uur (begin met regelmaat) tegenwoordig doe ik geen oog meer dicht. Bij mij is het echt verkramping door het ophouden. Hou wel in de gaten dat je geen blaasontst. Hebt

@A-T22; precies dat inderdaad! Niet meer kunnen liggen van de pijn, omdraaien gaat al amper - laat staan opstaan. En heb je het eenmaal gepresteerd om op te staan loop je krom van de pijn richting wc -_-
Ik ben nu 38 wkn zwanger, jij dan?

Bij mij zakt het na het plassen ook wel weg, maar begin er een beetje psychotisch van te worden dat ik al wekenlang elke ochtend die scherpe pijn heb...... ben al niet zo'n ochtend-mens hahaha

@Sam Tijssen, bij mij is het ontstaan met een week of 35/36 ook inderdaad. Het is geen blaasontsteking, het is ook alleen maar smorgens icm m'n darmen lijkt wel.. na het plassen trekt het wel weg, maar word er zo gek van inmiddels dat ik hoop dat ik iets kan doen om het te voorkomen. Ik slaap vannacht met m'n Voedingskussen om te zien of dat wat uithaalt. To be continued... :)

Wow 38 al, dan ben jij bijna zo ver. Geloof het of niet maar ik zit pas in de 17e week. Maar ik ben nu bang dat ik er tot 40 weken mee blijf lopen. Ik moet vanavond voor controle naar de vk dus ik ga het mog wel even navragen of ik er iets tegen kan doen. Blaasontsteking kan het inderdaad niet zijn want heb daar 2 weken geleden al een kuur van gehad en ik was er vanaf. 
Heb je al spanningen dat het bijna zo ver is. Of ben je nog lekker relaxed? Succes met de laatste loodjes!

Hoi, ik heb hier inderdaad ook last van. Ik ben nu 19 weken en 3 dagen zwanger van een tweeling. 
Zeker als ik dan wat langer heb doorgeslapen dan staat mijn blaas echt op knappen, dan kan ik bijna niet recht lopen. 
Vannacht had ik plots hele erge darmkrampen. Zo erg dat ik helemaal begon te trillen van de pijn. Toch maar even Triage gebeld. Die raadden twee paracetamol en een kruik aan. Gelukkig zakte het toen weer. Ze zeiden dat het wel gebruikelijk is voor dit termijn. 
Pff het is allemaal wat, dit vertellen ze allemaal niet vooraf haha.

Ik herken dit ook wel. ik ben ook ''pas'' 17 weken en 4 dagen zwanger. maar sochtends moet ik echt direct opstaan en naar de toilet anders begint het teveel pijn te doen.
Als ik eenmaal ben geweest is het ook wel weg

Terug
Bovenaan