Elke ochtend half 5 wakker

Hoi papa's en mama's,

Ons zoontje van 4 maanden wordt sinds een week elke ochtend om half 5 wakker en is dan klaar wakker. Als ik een kwartiertje bij hem op z'n kamer zit, speentje weer terugstop en gerust stel (zonder op te pakken), slaapt hij rustig door tot half 8. Voorheen sliep hij zonder wakker te worden door tot half 8, dus dit is vrij nieuw. Ik laat het licht uit en fluister, zodat er een verschil merkbaar tussen dag en nacht. Laten huilen vind ik lastig, zowel omdat ik me dan schuldig voel naar m'n zoontje als de buren (het huis is heel gehorig). Ik ben benieuwd of er andere ouders zijn die dit hebben meegemaakt en ook of iemand misschien tips heeft.

Liefs!
 
En ik weet dat alles een fase is :) maar ik begin volgende week weer met werken dus hoop dat het lukt om de nachten weer door te trekken voor ik aan 't werk ga. Als dat niet lukt, ook helemaal oké want voor mn baby heb ik alles over natuurlijk
 
Tja helaas heel normaal. Eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat ze dat altijd blijven doen...

Mijn 2 dochters sliepen beiden door rond 3 maanden en met 4 maanden was dat voorbij. En dat heeft bij allebei geduurd tot ze 1.5 jaar waren ;)

Soms sliepen ze 4 nachten op rij door, dan weer 6 nachten niet. Sprongetjes, verkouden, verlatingsangst, tóch weer honger, tandjes etc.. het is altijd wat!! Zeker ook als ze ouder worden. Ik vond het juist intenser worden toen ze rond de 10 maanden verlatingsangst kregen midden in de nacht en bleven krijsen tot je ze eruit haalde. En dat weken achtereen. Dat vond ik veel zwaarder dan een baby die nog even een nachtflesje nodig had.

Dus eerlijk gezegd bied ik je weinig hoop ;).Ik hoop voor je dat het weer snel voorbij gaat, maar ga er niet vanuit dat je kindje altijd doorslaapt. Tot 7.30 doorslapen is sowieso al best luxe. Er komen ook periodes dat ze vrolijk weken achtereen om 5.00 écht uitgeslapen zijn en NIET meer gaan slapen, en jij dus ook niet ;)

Nu mijn jongste dochter 19 maanden is, zijn de gebroken nachten wel een eind voorbij (5 van de 7 nachten kunnen we doorslapen, tot 6.00 weliswaar..) En dat is al heeeeel fijn in mijn ogen! :)
 
O en wees niet te bang om een (klein) flesje te geven in de nacht. Er zijn zéker ook periodes dat ze gewoon weer even de nachtvoeding nodig hebben en daar kun je je baby echt niet mee verwennen. Echt niet.

Ik gaf in de nacht vaak 90cc/3 schepjes, half slapend in bed en daarna sliep iedereen snel weer. Beter zo dan een halve nacht wakker zijn met een baby die eigenlijk hongerig is en die je weigert eten te geven omdat het ' nog geen tijd is'.

Zeker met mn 2e kindje was ik daar een stuk makkelijker in. Slapen was het belangrijkste voor me, dus dan maar een kleine voeding erin. Dan was iedereen blij. Die nachtvoeding verdwijnt echt wel een keer, al kan het met gemak tot 12 maanden of langer duren. Het hoort er gewoon bij.
 
Je kind is pas 4 maanden. Het gaat nog heel vaak veranderen ;) Wat je doet werkt goed, dus dat zou ik lekker blijven doen. Onze dochter nemen we tussenin. Dan slapen we allemaal al snel weer verder
 
Terug
Bovenaan