Elke ochtend kletsnat, iemand tips??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Stijn gaat 's avonds tegen 1900 naar bed, dan krijgt hij een schone luier. De volgende ochtend tegen 700 is hij weer wakker en dan is hij helemaal kletsnat. Zijn romper, pyama en slaapzak zijn helemaal nat en soms zelfs ook nog zijn dekentje en matras. Heeft iemand hier tips voor? We hebben het er over gehad om hem 's avonds voor wij gaan slapen nog een schone luier te doen, maar we hebben het idee dat hij juist tegen de ochtend veel plast en bovendien zijn we blij dat de avond en nacht momenten er van af zijn. Elke ochtend heeft hij ook een poepbroek, hier ligt hij dus ook best wat uurtjes in. Bovendien wordt de luier hier alleen maar voller van.

Hij krijgt overdag wel redelijk wat vocht maar niet overdreven veel.   Bovendien vind ik het best belangrijk dat hij veel vocht binnen krijgt dus daar willen we eigenlijk niet op korten.

Ben benieuwd of jullie dit ook hebben,

Carina

Met Chloë heb ik dit nog niet gehad, maar met de oudste wel. Ik ben toen gewoon gaan experimenteren met luiers. Ik weet niet welke je nu gebruikt, maar in de pamper zit tegenwoordig een extra nachtstrip. Ook kun je ipv maat 4 dan 4+ gebruiken, die is even groot, maar absorbeert meer.
Of een ander merk uitproberen.
Succes
Sil

Erikjan had dat ook, had toen ook nog maatje 3. ben overgestapt naar 4 en het is helemaal geen probleem meer. Als je al 4 hebt is 4+ een optie.

Janine

Hoi,

Wij hebben dat ook een tijdje gehad en zijn toen voor de nacht overgestapt op pampers babydry. Die absorberen toch net wat meer.
Het is overigens na een paar weken vanzelf weer overgegaan.

Groetjes, KT

Hier ook steeds lekkage, ook overdag..... En dan verschoon ik dr echt elke 2 uur en check dr regelmatig! Huggies koop ik niet meer want dan kan ik elk uur aan de gang maar met de nieuwe pampers met extra slaaplaagje gaat t wat beter... een maat groter kopen voor de nacht ga ik zeker proberen...
Mijn moeder vertelde me laatst wel dat zij vroeger soort inlegluiers hadden voor de nacht (dus een soort maandverband-achtig iets wat je in de luier legt) Geloof niet dat dit nog bestaat....
En een goudentip van onze kraamverzorgster was dat je het bovenrandje naar binnen moet vouwen als je de luier dichtvouwt, zodat het er niet uit kan lopen!

Liefs L81

Dat bovenrandje naar binnenvouwen lijkt me een goede tip.

Hier gebruik ik overdag kruitvat-pampers, en 's nachts Pampers. Deze absorberen beter, in de Kruitvatjes was Eline geregeld nat 's morgens.

idd een grotere maat luier werkt hier ook perfect.
En de ouderwetse inlegluiers bestaan nog steeds hoor, er zijn er namelijk zat die niet tegen gewone luiers kunnen en dit stop je in een apart (katoenen/kunststof)  broekje.

Groetjes Debby

Wij hebben dit ion het begin heel erg gehad. Ik gebruikte toen Pampers en heb toen ook nog een maat groter geprobeerd, maar ook dat hielp niet. Ik ben toen gaan experimenteren met luiers en bij de Huggies hebben wij geen problemen.
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe de luiers aansluiten en dat is per kindje verschillend. Hier komen er geen Pampers meer in, voor Anne tenminste niet. Maar wie weet passen de Huggies niet bij een eventuele volgende.

Groetjes en succes!

Terug
Bovenaan