Elke tip is welkom!!

Hoi allemaal!

Mijn dochter is 13 maanden, ik geef nog steeds borstvoeding (avond, evtl nacht) ze valt er ook op in slaap. Maar, na een tijdje wordt ze wakker (?) weet ik niet zeker, en begint heel hard te huilen. Ze wilt alleen getroost worden met de borst. Ik heb andere berichten gelezen dat dat speenen is ? Opzich vind ik dat niet heel erg, alleen soms is het zo lastig vooral omdat ik de enige ben die haar kan troosten. Mijn vriend krijgt haar niet stil, een speen wilt ze niet, ook een flesje wilt ze niet. Enige wat haar stil krijgt ben ik.

Is iemand hier bekend mee? En wat doe je dan? Ik vind het ook zo sneu voor mijn vriend dat hij haar niet stil krijgt.

Ik hoor het graag !
 
Bij ons werkte het goed om af te spreken dat die nacht alleen mijn vriend naar haar toe zou gaan. Als ik mezelf ook maar 1 sec liet zien wilde ze de borst. Bleef ik uit beeld en hield ik me stil dan ging het goed en kon hij haar weer stil krijgen. Soms met wel iets meer geduld. Maar dat ging op den duur beter. Wij wisselden de nachten af zodat ik ook eens kon blijven liggen. (In theorie dan, wakker werd ik toch wel haha)
 
Als ze gewoon goed actief drinkt kan je best de borst geven.. Maar je weet denk ik zelf wel of ze speent of niet...
Als je dat niet wil of daar vanaf wil zou ik idd doen alsof jij er niet bent. Wss 2 nachtjes pittig en daarna over. Wel liefdevol troosten natuurlijk
 
Wat wil je zelf? Mijn dochter heeft tot ruim 1,5 bij ons in de cosleeper geslapen. Ze kon dan drinken wanneer ze wilde en zo kregen wij allemaal het meeste nachtrust. Daarna startte ze de nacht in haar eigen bed en haalde mijn vriend haar op als ze wakker werd. Ze dronk dat niet meer bij mij maar lag nog wel in de cosleeper. Inmiddels is ze 2,5 jaar, drinkt als ik er ben nog steeds in slaap maar als papa haar in bed legt niet en dan is dat ook prima. 
Belangrijkste is denk ik samen met je partner een keuze maken wat jullie willen, daar een plan bij bedenken en je daar ook aan houden. Duidelijkheid helpt haar om te begrijpen wat er gebeurt. Houd er rekening mee dat ze iets mist wat ze graag zou willen, en dat dat in het begin verdriet op kan leveren. 
 
Terug
Bovenaan