ellendig :(

ik ben nu 11 weken zwanger en   ik weet dat moe zijn erbij hoort, maar zo slap en futloos als ik me voel   weet ik niet of dat erbij hoort, ik voel me niet alleen moe en slap maar over het algemeen gewoon ellendig! savonds kan ik wel janken zo ellendig voel ik me dan vaak... weet iemand of dit een andere oorzaak kan hebben dan het gewoon zwanger zijn? want dat krijg ik van de mensen om me heen te horen..
ik heb deze woensdag mijn eerste echo bij de VK, zou deze ook iets weten   of kunenn meten in bloed ofzo? ik voiel me echt niet goed... ik heb ook heel vaak het gevoel dat ik g aomvallen, alles word zwart en draaierig in mijn hoofd...
heeft iemand advies?
 
Hoe ellendig je je ook voelt...het hoort echt bij je zwangerschap. Het enig wat je kan doen is multi vitaminen voor zwangeren slikken, zoals gravitamon ofzo. Na 12 a 16 weken gaat het echt beter.
 

Hoi

Over het algemeen kun je de eerste 3 maanden ontzettend moe en slap zijn, dat hoort er echt bij, meestal gaat het over maar het kan ook zijn dat je het houdt maar dan niet extreem, gewoon sneller moe, dat had ik ook.
Kon ik eerder makkelijk tot 05.00 uur s`morgens opblijven, nu trek ik dat niet meer!
Je kunt vitamines nemen speciaal voor zwangere vrouwen maar je kunt ook even bij de huisarts of zo vragen of ze willen nakijken of je bloedarmoede hebt, daar kun je ook erg moe van worden.
je kunt het altijd even vragen!
succes!

liefs sarah 33 weken zwanger 1e kindje
 
Hoi,

ik ben ongeveer even ver als jij (morgen 12 weken) en voelde me de afgelopen week ook erg moe (leek wel moeier dan de weken hiervoor). Ik begon me een beetje zorgen te maken of ik misschien geen ijzertekort had en heb daarom afgelopen vrijdag roosvisee ferro gekocht en drink sindsdien 1 glas per dag (je mag max 3 eetlepels per dag gebruiken om siroop van te maken (staat ook op de fles)) en ik heb toch wel het gevoel dat ik me minder moe voel en het dus helpt. Qua smaak is het ook ok dus dat is wel fijn.
Verder kan het ook geen kwaad als je maar 1 glas drinkt, dus misschien het proberen waard?

Gr cc
 
Hoi,

ik ben ongeveer even ver als jij (morgen 12 weken) en voelde me de afgelopen week ook erg moe (leek wel moeier dan de weken hiervoor). Ik begon me een beetje zorgen te maken of ik misschien geen ijzertekort had en heb daarom afgelopen vrijdag roosvisee ferro gekocht en drink sindsdien 1 glas per dag (je mag max 3 eetlepels per dag gebruiken om siroop van te maken (staat ook op de fles)) en ik heb toch wel het gevoel dat ik me minder moe voel en het dus helpt. Qua smaak is het ook ok dus dat is wel fijn.
Verder kan het ook geen kwaad als je maar 1 glas drinkt, dus misschien het proberen waard?

Gr cc
 
hoihoi,

Ik weet precies hoe je je voelt. De vermoeidheid is bij mij gelukkig grotendeels voorbij, maar van die hormonen, daar wordt ik niet lekker van.
Vanmorgen stond ik ook weer te janken om niks.
Mijn vriend is maar even het huis uit gevlucht, die wordt er ook gek van.
Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, als het zou kunnen zou ik af en toe ook van mezelf weg willen vluchten.
Maar ja, niks aan te doen. Gewoon proberen om jezelf lekker te verwennen.
Gewoon je rust nemen als je er aan toe bent en als je zin hebt om ff lekker te janken zou ik zeggen: ga je gang. (voor zover het gaat natuurlijk, want ik kan me voorstellen dat je midden in de supermarkt liever even wacht )

Succes er mee in ieder geval.
En je moet maar zo denken: Voor je het weet is het alweer voorbij en ligt die kleine in je armen.

 
Oh die vermoeidheid, ik weet daar alles van. Ik ben bijna mijn hele zwangerschap moe geweest, behalve de laatste maand dan. Mijn ijzer was wat laag, maar mijn VK vond het niet laag genoeg om staal tabletten te geven. En dit terwijl ik al voor mijn zwangerschap vitamine pillen voor zwangere slikte. Het hielp niet veel. Laat je ijzer tijdens je eerste bezoek even meten,   enne 't schijnt dat je met druiven je ijzergehalte omhoog kan halen ( wel zo'n 500gram per dag). Tja je zou het kunnen proberen!
Succes!
 
Terug
Bovenaan