Embryo stopt ontwikkeling rond dag 5 ivf/icsi

<p><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Hoi allemaal,</span><br style="margin-top: 0px; color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;" /><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">Wij hebben</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> er 2 rondes icsi op zitten. Beide keren lijkt het er op</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> dat onze embryo's stoppen rond dag 5. Tot dag 3 lopen ze keurig op schema, daarna vallen ze af. Je</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> kunt je voorstellen dat ik me hier ontzettend zorgen</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> over maakt voor onze kinderwens, want als ze dag 5 niet halen, wat voor kans hebben we dan? Zijn er </span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">mensen die hier ervaring mee hebben? Zo ja, is er een oorzaak gevonden? Hebben jullie er wat</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> aan kunnen doen? Ben je uiteindelijk zwang</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">e</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;">r</span><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14.6667px;"> geworden? Ik hoor heel graag van jullie. X</span></p>

Hoi famke,

Zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat er wat discussie bestaat over een 5 of een 3 daagse tp. Ik weet niet of ze bij jou altijd een 5daagse tp doen of dat een verse een 3daagse is en dat het om de emmies gaat die ingevroren moeten worden.
Als het over een verse tp gaat is het namelijk zo dat de en kant zegt beter 3 daagse tp omdat je de embryo dan zo snel mogelijk weer terug zet in de natuurlijke omgeving. Kamp van de 5daagse tp zegt juist ja maar als ze tot die 5 dagen komen is het een heel sterk embryo en is de slagingskans hoger maar volgens mij blijkt dat laatste nog best wel mee te vallen. Als het over de het invriezen van de overgebleven emmies gaat durf ik het niet zo goed te zeggen. Ik gok dat het te maken zal hebben of ze erna sterk genoeg zijn om weer uit de ontdooifase te komen. Daar hebben wij in het verleden juist meer problemen mee gehad. Werden ze wel ingevroren maar kwamen ze er niet uit. Het beste is even voor jezelf wat concrete vragen op papier zetten voor je weer met de gyn zit. Eventueel wat onderzoek doen naar opties en daarnaar vragen. Weet niet of het een optie is om ze op dag 3 bijv in te vriezen ofzo. Eventueel kijken of voeding/supplementen zouden kunnen helpen bij eicelkwaliteit mocht het daarmee te maken hebben. Andere medicatie samenstelling proberen. Dat soort dingen zou ik vragen

Terug
Bovenaan