embryo te klein of eerder zwanger?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad en dacht ik rond de 8 weken zwanger te zijn. Op de echo bleek dat ik 6 weken en 1 dag zwanger was. Het hartje klopte gelukkig al wel, maar ik maak me nu vreselijk veel zorgen. Helemaal omdat de echopist er wat neutraal (haast negatief) over was, terwijl de kraamverzorger tijdens het gesprek erna juist weer positief was.</p><p>Ik ben erg onregelmatig ongesteld, dus de laatste dag van mijn menstruatie (21 april) kan ik niet helemaal als uitgangpunt nemen. Verder testte ik 26 mei positief met clear-blue en gaf deze 2-3 weken aan, terwijl ik de dagen ervoor ontzettende menstruatiepijn had. </p><p>Maak ik me nu overmatig druk en herkent iemand dit verhaal? Ik kon er vannacht namelijk nauwelijks door slapen... </p>

Hoi,
Nee ik heb dat nog niet meegemaakt dat er 2 weken tussen zit wat best een verschil is zal ik zeggen. Bij de eerste zwangerschap klopte het aardig, helaas slechte echo met 8w4d. Nu ben ik 5w+4d zwanger, omdat ik denk een cyclus gehad te hebben van 22 dagen, maar zeker weten doe ik pas bij eerste echo natuurlijk.. Ik rekende ook de eerste dag van mijn laatste menstruatie en ik dacht nu ook minder ver te zijn. (Maandag pas 5w) Maar de vk zei dat als je een korte cyclus heb ook eerder een eisprong heb gehad dus daarom verder bent in de zwangerschap. Ik wordt er ook best onzeker door hoor.. dus ik snap je heel goed. Maar 2 weken is wel een enorm verschil vergeleken met een paar dagen misrekening.. je moet t maar zo zien, het hartje klopt gelukkig wel dus daar zal ik heel dankbaar voor zijn. Bij ons was dat niet zo en dan ga je toch echt door een emotionele rollercoaster.. liefs

Hi,

Ik ben tijdens mijn eerste echo ook 2 weken teruggezet, ik dacht dat ik 7+5 zou zijn maar volgens de echo was ik nog geen 6 weken. Ik ben daar ook van geschrokken, maar 2 weken later bleek tijdens de echo dat ik toen wel op 8 weken zat. Snap nog steeds niet hoe het kan omdat ik een heel regelmatige cyclus heb, maar zal we iets met late innesteling te maken hebben. Ik zit nu op 18 weken.

Voor nu kun je helaas niks anders doen dan afwachten.. succes de komende weken!

Hoi gebruiker, ik heb hier geen ervaring mee, ben zelf pas 4+5 weken zwanger, maar gezien wij er heel lang over gedaan hebben, heb ik de afgelopen 2 jaar wel veel op internet gelezen. Ik meen me te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat een vruchtje soms gewoon een tijdje 'niets doet' en daarom wat kan achterlopen. Dat het hartje klopt lijkt me gewoon een goed teken. Als het was gestopt met groeien op 6+1 dan zou nu het hartje ook niet kloppen lijkt me. 
Ook zegt die wekenindicator ban clearblue niet alles: tussen de 2 en 3 weken betekent ook dat je een week speling hebt (want je weet dus niet of het 2 of 3 weken na bevruchting is) en hij is ook niet 100% betrouwbaar. 

ik zou proberen van het positieve uit te gaan (ook al is dat misschien moeilijk) maar het hartje klopt en dat moet toch een goed teken zijn. 

succes met wachten de komende tijd, kan me voorstellen dat het slopend kan zijn

Dank jullie wel voor de reacties! Vanuit mijn eigen onrust toch even de vk gebeld.  Zij heeft gezegd dat ik me niet ongerust moet maken,  gezien ik ook geen regelmatige cyclus heb etc. en het lastig op te meten is in de  eerste weken.
Desondanks ben ik er nog niet gerust op. Hoewel de echo er voor 6.1 weken wel goed uitzag. 

Ik wilde jullie toch even laten weten dat het helaas niet zo heeft mogen zijn. Na 10 weken ben ik gaan bloeden en zagen we op de echo dat het hartje na de eerste echo is gestopt met groeien.
Vannochtend is het vruchtje eruit gekomen en hebben we het kunnen begraven. 

Terug
Bovenaan