Emesafene slikken

<p>Hoi hoi aanstaande moeders! Ik ben 15 weken en 2 dagen zwanger. Ik heb 3 keer in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging door braken. Daarom heb ik ondansetron 3x per dag en emasefene 3x per dag voorgeschreven gekregen. En werk vanaf week 5 niet meer (in de thuiszorg) de ondansetron heb ik afgebouwd, maar ik kan nog zeker niet zonder de emesafen. Ik wil zo graag weer werken, maar de gynaecoloog zei dat ik beter geen auto kan rijdenzolang ik deze medicatie slik, en van anderen hoor ik dat dat alleen voor de eerste dagen geldt. Hoe doen jullie dat?</p><p>Groetjes!</p>
 
Allereerst, Gefeliciteerd!!
Hoe voel jij je nu, nu je alleen nog de emesafene neemt? Ik werd er zelf namelijk heel duf van, dus ik begrijp goed dat ze je niet adviseren om te gaan rijden + je hebt een verantwoordelijk beroep +je draagt jullie kindje in je buik. 
Neem vooral rust zou ik zeggen en begin pas met werken als je je de ouder weer voelt. Werken in de zorg kan zwaar zijn. Misschien kun je thuis het e.e.a. ondernemen en kun je bekijken of je dit vol houdt. 
 
Succes 
 
 
Ik heb beide zwangerschappen ook medicatie geslikt tegen braken en tweede zwangerschap ook in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Wat ik je kan adviseren is heel goed na te denken of je binnenkort überhaupt wel kunt gaan werken. In de eerste zwangerschap was ik zo ontzettend ziek en heeft mijn lijf zo'n mega klap gehad, dat in eerste instantie op de bank zitten al te veel was voor mijn lijf. Toen het braken over was, ben ik soort van noodgedwongen rond week 22 weer gaan werken, door druk van mezelf én werkgevers, maar eigenlijk kon mijn lijf dat helemaal niet aan. Ik heb toen heel rustig moeten opbouwen en was blij dat ik uiteindelijk door omstandigheden (niet gezondheid deze keer) weer rond week 32 thuis kon gaan zitten, want dan kon ik het tenminste weer rustig aan doen. 
In de tweede zwangerschap ben ik ook weer vrij vroeg aan de slag gegaan, toen was het overgeven door medicatie onder controle. Maar weer eigenlijk een paar weken te snel, ik had beter nog een week of 3 thuis kunnen blijven. Maar ja, weer voelde ik die druk - zowel vanuit mezelf als plichtsgevoel naar cliënten toe. Ik werk namelijk als logopedist, mentaal kan dit een zwaar beroep zijn met ieder half uur een ander persoon voor je, maar lichamelijk valt dat gelukkig reuze mee. Probeer eerst te kijken of je wat in het huishouden kunt opbouwen, en blijf goed naar je lichaam luisteren. Want het is echt vervelender om eerder te gaan werken en er dan achter te komen dat het eigenlijk niet gaat, dan dat je een paar weken extra rust pakt om je lichaam op te laden.
 
bedankt voor de reacties Vivi en JomiJW! 
Ik geef de ene dag een paar keer over en de andere dag (bijna) niet. En dan heb ik zo veel zin om weer de cliënten en collega's te zien. Ook omdat het vakantie is weet ik dat ze collega's hard nodig hebben.. volgens de VK wil ik te graag. Maar ja, mn hart ligt in mijn werk..
Ik heb dankzij jullie nu (extra) duidelijkheid gekregen. Ik blijf gewoon thuis en doe huishoudelijke klussen. Daar ben ik soms ook te moe voor. Hopend op betere weken! (Ps. Ik geniet echt van mn zwangerschap)?
 
Terug
Bovenaan