Emesafene

Hoi

Zijn er hier meer mamas die emesafene tabelletten innemen tegen de misselijkheid?   Ik heb ze met mijn eerste zwangerschappen van de 3e tot de 7e maand regematig geslikt.  
Nu ben ik weer zwanger en mijn huisarts heeft me gelijk een recept ervoor gegeven met 8 weken al.

Gisteren heb ik het niet genomen en vanochtend was ik gelukkig net niet misselijk, ik hoop dat de ergste misselijkheid al een beetje voorbij is. (nu 11-1 wk)

Hoi,

Ik heb bij mijn tweede en nu ook bij de derde zwangerschap emesafene genomen, anders kwam ik de dagen gewoon niet door (behalve kotsend over de wc...). Bij de tweede zw.sch. heb ik ze 2 weken genomen en bij de derde ongeveer 5 weken. Daarna was het nog niet echt geweldig, maar ik kon wel redelijk functioneren.

Veel sterkte!

Ruma
37+3 weken

Ik heb dit zowel bij mijn eerste al nu bij de tweede geslikt. Ik kon ook niet meer functioneren. Als ik alleen al ging praten kwam de kotsreflex al. Ik kon niet eens normaal een trap oplopen of mijn dochter optillen.
heb het bij de eerste vanaf de 6e- 13e wk geslikt , tussendoor gestopt maar geen goede actie
nu bij de 2e vanaf de 6e tm 15 wk

Gelukkig deed mijn huisarts niet moeilijk en had maakte mijn dagelijks leven weer draaglijk. Best vreemd dat er nog zoveel mama;s zijn die het niet krijgen en al kotsend deze periode moeten doorstaan. Goed het is beter om niks te nemen maar als het niet goed gaat met   mama dan gaat het ook niet goed met de baby zegt mijn huisarts.
Al was mijn gevoel eronder wel dubbel hoor!! Je weet toch niet zeker of het een schadelijk effect heeft....

gr puckylief (20 +6)

Ik heb het van de 7e tot de 13 week gebruikt, in zetpilvorm zodat ik het ook nog binnen kon houden. Zowel mijn huisarts als mijn vk hebben mij toen bezworen dat dit echt geen kwaad kan voor je kind en helemaal veilig is. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik het ook wel kunnen gebruiken. Maar ik woonde toen in een andere stad, andere huisarts en andere vk en die hebben me hier toen niet op gewezen. Jammer want het had de eerste 4 maanden een stuk draaglijker kunnen maken.

ik ben nu 19 weken bijna , en heb die medicijnen nog steeds :(

wel in zetpil vorm, wat ik echt geen pretje vind haha!
maar ze werken wel redelijk....ze houden niet alle misselijkheid tegen maar wel het ergste!

Hallo,

zelf heb ik het niet nodig, gelukkig. Maar neem van mij aan dat het echt 100% veilig is (ik ben apotheker, vandaar). Alle literatuur is er duidelijk over Emesafene (meclozine en pyridoxine): dat is veilig.
Dat geldt niet voor alle andere middelen tegen misselijkheid, dus meldt altijd dat je zwanger bent aan de arts en de apotheek.

Groetjes, José

hoi jose

ik zag net je stukje en wilde vragen als jij in een apotheek werkt kun je mij dan uitleggen waarom mijn gynne dit middel mij zonder problemen voorschreef en toen ik het kwam ophalen bij de apotheek ik een waarschuwing mee kreeg dat het niet goed is voor de innesteling ofzoiets.ik werd daardoor aan het twijfelen gebracht om hte te gebruikrn .inmiddels ben ik zo ziek van de misselijkheid dat ik het wel gebruik maar ik heb niet het idee dat het helpt ik moet nog spuggen de hele dag.

groetjes

Terug
Bovenaan