Emesafene?

Is hier iemand bekend met het gebruik van dit medicijn tegen misselijkheid?
Lig nu al een week constant plat, als ik rechtop kom draait mijn maag zich bijna letterlijk om :S

Heb nu dus emesafene gekregen en wilde weten of er meer zijn die dit slikken en of dit goed/snel werkt. Wil namelijk weer een beetje normaal kunnen functioneren.

Hoop dat iemand me hier iets over kan zeggen.

Groetjes Connie
12 weken.1 dag zwanger
 
Wat vervelend dat je je ook zo beroerd voelt! Ik zit ook aan de Emesafene zetpillen, bij mij duurde het best een tijdje voordat ze echt goed hun werk gingen doen. Mijn huisarts stelde voor om ze zonodig te zetten, maar als ik wacht totdat ik misselijk ben helpen ze echt niet. Ik zet om de 4 uur een zetpil, dat gaat nu redelijk. Heb je er al vanaf het begin last van?

Succes!!
 
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap de tabletjes van emesafene geslikt, was nu gelukkig niet nodig. Ik slikte er 3 op een dag, en daardoor was het wat draaglijker, al bleef ik misselijk. Het spugen werd er wel VEEL minder van, gelukkig. Het zorgde er bij mij in elk geval voor dat ik kon blijven werken, al voelde ik me niet top. Misschien een troostende gedachte dat het bij een volgende zwangerschap dus helemaal niet hoeft terug te komen? Sterkte!
 
Ik heb ook de zetpillen gebruikt, maar ook vaker dan voorgeschreven. Hij begon met 2x daags 20mg nou dat was echt te weing, ben zelf naar 3x gegaan en dat werkte beter, maar toen ik het hem vertelde mocht ik 3x 40mg zetten. Ik wordt altijd 's nachts wel een keer wakker, zette hem dan zodat ik 'normaal' op kon staan. halverwege de dag weer en voor het slapengaan. Je moet er wel een beetje ritme in zien te vinden, maar ze werken wel!
 
Hoi,

Ik heb ze ook, 4x per dag. In het begin deden ze niet veel maar nu merk ik wel het verschil als het weer tijd is voor een nieuwe zetpil. Dus ze doen zeker wel wat.
Bij mij maken ze het verschil tussen thuis blijven of (weer) in het ziekenhuis opgenomen worden vanwege de misselijkheid, al blijft het steeds op het randje. Werken is voor mij helaas al een dikke 6 weken uitgesloten.
Zoals Lila ook schrijft, de misselijkheid blijft wel maar het spugen is veel minder. En verder is het een kwestie van volhouden totdat de hormonenstorm weer wat gaat liggen.

Sterkte!!

 
Ik kon het gelukkig redden met 1tje. Nee, de misselijkheid was niet over, maar goed draagbaar. Bij mij kon ik het na anderhalf uur merken dat ze hun werk gingen doen. Daarnaast heeft kauwgum ook heel goed geholpen, veel water drinken en bouillion ook. Alleen met het laatste opletten met je bloeddruk. Die van mij is standaard te laag dus maakt bij mij niet uit!
Op een gegeven moment had ik ze thuis niet meer nodig, en een paar weken later op het werk ook niet meer. Ben nog steeds misselijk, maar dusdanig geminderd dat ik geen tabletjes meer wil nemen.
Vsm druppels hielpen ook erg goed, en je mag er vrij veel van gebruiken!!

Succes!
 
Ik ben er sinds een week vanaf!!! Joepie!!! Ben nog wel misselijk met vlagen (duren dan helaas een paar uur) Maar daar gebruik ik tabletjes van VSM voor(in een bruin doosje), zijn iets sterker dan de druppels en werken bij mij nu voldoende zodat ik ook weer kan werken.

Hoe gaat het nu? Ik hoop dat je er profeit van hebt en weer wat eten ed binnen kunt houden, dan krijg je ook weer wat energie?
 
Terug
Bovenaan