Emma wil niet in de riempjes van de autostoel !!

Hoi medemama's

Onze dochter Emma wil niet in de riempjes als ze in de autostoel zit. Het vastmaken lukt allemaal wel, maar als we dan eenmaal onderweg zijn, dan wurmt ze zich uit de schouderbandjes. Dit deed ze ook al in de maxi-cosi. Ze zit nu sinds 3 weken in de autostoel en wij hadden gehoopt dat het nu over zou zijn. Niet dus!!
We hebben de bandjes al heel strak gehad en heel los. Het helpt allemaal niks. Wie heeft dit ook gehad? Wie heeft er tips? Is er iets voor te krijgen in een babywinkel ofzo?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Ingrid

 
Zit met hetzelfde probleem. Mijn zoontje (15 maanden) doet het pas eigenlijk sinds een maand ofzo. Hij wurmt allebei z'n handjes onder de gordel door, waardoor hij niet meer veilig vast zit. In de buggy hebben we de schouder gordeltjes los gehaald en zit hij voortaan alleen met een heupgordeltje vast. Dit is prima voor de wandelwagen of buggy maar natuurlijk niet voor een autostoeltje! Meestal ben ik zo creatief om met oplossingen voor vanalles en nog wat te komen (moet wel met zo'n vindingrijk kereltje!) Maar ik weet het ook even niet. Hoop dat hier binnekort iemand reageert die voor ons een oplossing weet!
Veiligheid boven alles,

Groeten, Mama van Pip
 
Hoi mamaLina,

Ik heb gisteren bij een baby-speciaalzaak geinformeerd of er iets  bedacht is voor de autostoeltjes. De verkoper vertelde mij dat de fabrikanten er niks op mogen verzinnen i.v.m. de veiligheid. Als er iets gebeurt en je moet je kind z.s.m. uit de auto hebben dan kan een extra sluiting of iets dergelijks openen te lang duren. Dat zelfde geldt ook voor kinderen die de sluiting van de stoel openmaken. Er is best een mogelijkheid om een extra sluiting in een stoel te monteren (door de fabrikant) maar als je dan een ongeluk krijgt en de brandweer moet er bij, dan duurt het te lang om uit te vinden hoe alles werkt. Voor de veiligheid van onze kindjes mogen er dus geen oplossingen voor ons probleem bedacht worden.

Natuurlijk zou je zelf iets kunnen maken, een riempje met klittebandsluiting die je om de schoudergordeltjes vastmaakt. Maar er wordt toch aangeraden om er niks aan te doen. Straffen en herhalen dat het niet mag, zou meer een oplossing zijn, werd mij verteld. (Ja, ja, dat werkt ook echt bij een kind van 12,5 maand)

We zullen toch zelf iets moeten bedenken, want zo is het toch ook niet veilig.

Succes!

Groetjes,

Ingrid
 
Het enige waar ik aan denk is om te kijken of het mogelijk is om een tuigje te monteren. Je hebt (als je de sluiting van het tuigje aan voorzijde dichtdoet) je kind dan ook redelijk snel uit de stoel als het nodig mocht zijn.
Stan zit in zijn kinderstoel in een tuigje omdat hij zich er anders uitwerkt. Je ziet vaak bij een kinderstoel en bij de buggy van die rare rondjes aan het buik-riempje (vlak bij het punt waar het riempje aan de buggy vastzit). Dit zijn bevestigingspunten voor het tuigje.
Wij hebben een tuigje bij de prenatal gekocht en was ongeveer 6,-.

Veel sterkte met het autostoelen-drama!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan