EMO Trubbels

Hey meiden.

Ik ben nu 12 weken en 2 dagen zwanger van de eerste.

Ik word gek van mezelf.
Ik herken mezelf soms niet.
Ik weet dat ik veel emoties aan mijn zwangerschap kan wijden, maar ik kan met mijn verstand die gevoelens niet aan....
En soms vind ik dat ik gewoon HELEMAAL gelijk heb!

Ik begin een hekel te krijgen aan mensen die ik normaal altijd SUPERLIEF vond!
Ik denk dat ik heel erg bezitterig word over mijn man, vooral emotioneel, ik ben jaloers als hij te enthousiast over andere mensen praat (ja die normaal dus SUPERLIEF vind)
Ik wil dingen met hem ALLEEN doen, ik heb geen zin in anderen, die houden namelijk geen rekening met mij en vinden mij niet leuk, en ze hebben ook niet genoeg interesse voor mijn baby.

Een tijdje geleden kreeg ik een "preek" van een paar vriendinnen die heel erg lief en belangrijk voor me zijn.
Ze voelen zich rot, want ik deed zo rot, ze hadden het gevoel dat ze bij mij op hun tenen moesten lopen en heel erg op hun woorden moesten passen, want ik kon weleens zomaar heel boos worden dachten ze blijkbaar.
Ik heb vreselijk gejankt, ik herkende me daar niet in!
Mijn man snapte het ook niet echt, en mijn zus waar ik het later aan vertelde ook niet.
Ze hebben me enorm gekwetst en ik kan het gewoon niet loslaten.

Ik vind dat ze niet genoeg rekening hebben gehouden met mijn gevoelens, ik ben zwanger, dan ben je emotioneel heel erg kwestbaar, dat hadden ze toch kunnen weten?!?!

Nu heb ik dus heel vaak een rotbui, de gedachte aan hun maakt me boos en verdrietig en ik ga eigelijk even liever niet met ze om.
Maar mijn man lijkt dat niet te snappen of alweer vergeten te zijn, dus we spreken met ze af.

Nu wil hij ze zelfs uitnodigen om met ons mee te gaan naar een concert, maar ik wil liever met z'n tweeën gaan!
Hij snapt dat niet...

Wat moet ik nou?!?! Ik wil geen zeurderige moeilijke zwangere echtgenote zijn, ik ben bang dat al die negatieve ideeën over mij erger worden als ik mijn mond open doe, maar ik kan wel janken (en hoe!) als ik er alleen al aan denk!

Help.....

Hi,

vervelend zeg! Ik heb wel last van mn hormoontjes maar niet zo extreem...ik zou je willen adviseren om er toch eens met je vriendinnen en man over te praten op een moment dat je goed in je vel zit. Leg ze uit dat je het ook heel vervelend vindt maar dat je momenteel nu eenmaal zo in je vel zit en vraag een beetje begrip. Aan de andere kant denk ik dat je ook moet oppassen alleen nog maar thuis te zitten...het zou zonde zijn om je vriendschappen op het spel te zetten..Je hebt straks iedereen echt nodig!
Dat thuis willen zijn ken ik wel, maar probeer bijvoorbeeld een keer in de twee weken iets af te spreken met ze. En dan mag je weer lekker een paar avondjes thuis zijn.

Heel veel sterkte met je buien!
Liefs,Marcia mv Puck en 15 wk zwanger

ps mijn ervaring is wel dat het halverwege de zwangerschap beter wordt.

Heel herkenbaar...... IK heb er nu nog geen last van eigenlijk. Maar bij mijn eerste zwangerschap was ik af en toe een draak. En dan vooral tegen mijn man....
En ik was echt heel deprimerend emotioneel. En het irritante is, je weet dat je het doet, maar je kunt er niets tegen doen.

Leg gewoon uit dat het je hormonen zijn, en dat het heel normaal is.

groetjes Maris

Hoewel ik mezelf nog niet echt onaardig vind ;-)... heb ik wel flink last van wisselende stemmingen en ik kan echt janken om niks. Echt om de gekste dingen. Mijn hondje werd van de week 10 jaar, nou tranen met tuiten, want stel dat ie dood gaat... Zie ik iets aangrijpends op tv.... daar ga ik weer...

Toen ik van de supermarkt naar huis liep vanavond bedacht ik me dat als de bevalling begint ik mijn ouders moet bellen, want zij wonen 2,5 uur rijden hier vandaan, dan kunnen ze vast komen... moet ik weer slikken tegen mijn tranen, echt vreselijk. Kan er ook wel om lachen hoor, ken mezelf amper terug af en toe ahahahhaha

lfs Mick

Hallo zwangeren,

Heel herkenbaar toch wel, ik had er bij de eerste last van, en nu weer. Ik ben gauwer gestressed, en reageer anders dan normaal. heb minder geduld met mijn dochtertje,die daar weer van moet huilen, wat ik weer slecht verdraag etc.

Herkenning bij mezelf helpt al een heleboel, en gelukkig heb je niet alleen downs maar ook ups. Het bleef wel de hele zwangerschap duren.

Sterkte met de korte lontjes,

Mama Heleen

Ook ik herken mezelf soms niet, om gek van te worden.
Manlief kan me afentoe mijn nek wel omdraaien en ook tegen familie/vrienden kan ik afentoe enorm uit mijn sloffen schieten.
Ik weet van mezelf dat ik ontzettend last heb van mijn hormonen en hoop dat anderen hier rekening mee houden.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik hier veel minder last van en ik begin langzamerhand steeds meer de balen te krijgen van mezelf.....

En wat betreft je vriendinnen:ik vind het ontzettend vervelend voor je dat het allemaal zo loopt. Misschien kun je nog een keertje met ze praten om uit te leggen hoe je je voelt en uitleggen wat het eerste gesprek met je heeft gedaan.

Heel veel succes ermee!

gr. MissPiggy

Terug
Bovenaan