emoties en hormonen

ik heb sinds ik zwanger ben erg last van emoties en deprie voel ik me vaak zonder echt dat ik weet waarom. bij de eerste had ik dit ook al wat, maar nu lijkt het erger maar komt misschien omdat ik ook drukker heb nu.
begrijp me niet verkeerd ik wil heel graag dit kindje en ben super blij dat ik zwanger ben maar het voelt gewoon alsof me hormomen een loopje met me nemen.
zijn hier ander die daar ook last van hebben, dit zich echt slecht voelen zonder echt reden?
hebben jullie tips?
 
Ik heb daar ook snel last van en kan soms heel de dag verdrietig zijn om niets. Ook als ik moe ben ben ik zo gefrusteerd. Best lastig met een kleintje in huis, vooral als hij ook nog ziek is.
Probeer afleiding te zoeken en niet alleen te blijven.
groetjes
 
Ga even bij de huisarts langs, het is goed om het in de gaten te houden want een prenatale depressie komt best vaak voor. Dan hebben de hormonen zo'n invloed op je gevoel dat je er depessief van wordt. Zijn er nog lichtpuntjes in je leven? Of is alles overdekt met een donkere wolk. Hou het in de gaten want er zijn goede medicijnen voor.
En dat genieten... veel mensen verwachten maar dat zwanger zijn alleen maar leuk is en dat je er zo van kunt genieten... nou mijn ervaring is dat het ook best spannend is en dat het ook zorgen met zich mee brengt, waardoor genieten er niet altijd bij is. Probeer dat genieten dus ook maar te relativeren en voel je niet schuldig als het genieten er soms bij in schiet.
Let op kleine dingen, je zoon die even komt knuffelen, een trapje (als je al zover bent), even met je handen op je buik zitten als het actief is... dat zijn de kleine dingen, juist daar kun je zo van genieten al kun je ook zo weer afgeleid zijn als iets anders je aandacht op eist.
Tip: schrijf elke dag een paar leuke dingen op zodat je bewuster wordt van wat goed gaat en wat fijn was.

Sterkte!
 
Heb helaas geen tips voor je. Kan alleen bevestigen dat je niet de enige bent die zich zo voelt, want ik voel me net zo! 2 kindjes, zwanger een huishouden en administratie van t bedrijf...soms wordt het teveel. Geduld is op als het om de kindjes gaat, energie tekort voor het huishouden enz...vreselijk! Verder merk ik nu met de 3e meer angst of alles wel goed zou gaan. Alsof het vertrouwen in mn lichaam weg is. Kan ook komen doordat de eerste keer met HELLP-syndroom te maken heb gehad, 2e keer is wel goed gegaan....Hopelijk zijn we er snel doorheen, komt het voorjaarszonnetje weer snel tevoorschijn en helpt die ons om ons weer wat prettiger te voelen! Sterkte ermee...en bij twijfel misschien toch even met de vk of ha overleggen...
 
Terug
Bovenaan