Emoties

Hoi,

Ik merk aan Bas dat hij steeds meer 'emoties' begint te krijgen en te begrijpen. Een paar voorbeeldjes:

Ik zat een boekje voor te lezen over een aapje dat zijn moeder kwijt is. Blijkbaar vertelde ik het iets te zielig allemaal, want ineens begon zijn onderlipje te trillen en schoten zijn oogjes vol. Maar gauw omgeslagen naar de volgende bladzijde waar hij zijn moeder weer vindt...
Mijn vader had een kop koffie in zijn handen, maar dat had Bas niet door. Hij rent zo enthousiast op hem af, dat de hele kop koffie over mijn vader heen ging, Pijnlijk voor mijn vader, maar we waren absoluut niet boos natuurlijk. Toch kroop hij weg in het hoekje van de bank en trok een kussen over zijn hoofd.
Als ik op hem mopper of zeg: "Mama is boos op jou." begint hij vaak hartverscheurend te huilen.
Ik lag deze week ziek op bed. Bas kwam naar me toe en zei: "Aai mama. Tusje op?"

Zo mooi om ook deze ontwikkeling te zien.
Groetjes, Karin

Alice heeft dat ook steeds meer, laatst was ik echt kwaad en toen zei ze zelf ook: mama boos?
en ze gaat ook echt hartverscheurend huilen als ik op haar mopper. Vind het dan wel weer zielig.......

Groetjes

Sven heeft dit ook al vaak door. Laatst ging hij per ongeluk op mijn tenen staan. Prompt zegt hij: "Mama au gedaan.... Kusje erop, dan is het weer beter...."
Vervolgens geeft hij dus ook heel lief een kusje op mijn tenen.
Mijn hart smolt.......

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan