Emotioneel vandaag

A

Anoniem

Guest
Ik moet het gewoon even kwijt,

Vandaag is alweer de 3e keer dat ik hoor dat iemand zwanger is, en gister hoorde ik dat iemand bevallen was van een prachtige dochter!

Heel erg leuk allemaal, maar ik word er steeds meer depri van.

Ik heb nog steeds geen menstruatie, na de verwijdering van mijn spiraal in februari, het klinkt mischien stom, maar ik wil zo graag klussen voor een kindje.
Ik heb het gevoel dat ik voorlopig nog geen menstruatie komt, en dat ik allemaal kansen misloop, en dat het steeds langer en langer en langer gaat duren.

Tuurlijk mag ik eigenlijk niet klagen, ten eerste omdat ik al een kindje heb, en omdat hier mensen zijn die veeeel langer bezig zijn dan dat ik ben!

En wat een RESPECT heb ik voor jullie meiden die al zo lang bezig zijn en het maar niet wil lukken!

Maar toch kan ik mijn emotie's niet bedwingen en ben ik er eigenlijk zo even klaar mee, en boos op mijn lichaam, die me gewoon een beetje in de maling neemt!
Soms heb ik welleens spijt dat ik ooit aan een spiraaltje ben begonnen, Als ik dit van te voren wist had ik hem nooit genomen....En had ik beter gewoon aan de pil kunnen blijven zitten, daar had ik geen problemen mee toen ik ermee stopte.

Maar goed, daar heb ik dus nu geen bal aan haha!

Zo ik heb even m'n hartje gelucht....En ga nu lekker even met een bak chips en een goed boek even m'n hoofd luchten...

Doeggie!

ik herken je verhaal wel hoor!
Wel iets anders, maar de emoties zijn hetzelfde
Wij besloten omafgelopen augustus voor een tweede te gaan. 3 collega's van mij bleken toen ook voor een tweede te gaan en waren allemaal binnen no time zwanger te zijn.
Ik daarintegen moest 11 weken wachten tot ik weer ongesteld werd ( was in juni al gestopt met de pil en dat ging vrij regelmatig tot we besloten er echt voor te gaan)
Daarna wel een regelmatige cyclus gehad van 35 dagen)
Maar tot op heden   nog niet zwanger.
Iedereen om me heen word zo zwanger en dat maakt ook mij soms heel emotioneel.
Ik gun het echt iedereen heel erg, maar als ze dan erbij vertellen dat het zonder moeite en in 1 keer raak was, doet dat best zeer!
Maar ja we houden goede moed!

Groetjes Mirjam

Hoi,

Ik heb  half februari ook mijn spiraaltje laten verwijderen. Op de dag dat ie eruit werd gehaald werd ik ook al weer ongesteld. Ik werd met het spiraaltje ook wel ongesteld (gelukkig maar heel licht en kort). Netjes 4 weken later werd ik weer ongesteld. Nu moet ik (denk ik) nog een klein weekje wachten, dan weet ik meer.
Voor mijn spiraal was mijn cyclus zo tussen de 4 en 6 weken. Ik heb wel ovulatietesten gebruikt en vorige week heb ik wel een paar dagen een lichte streep gehad. Daarna werd de streep weer vager. Dus ergens vorige week heb ik mijn eisprong wel gehad. Ik weet dus ook niet precies wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten.
Was jij met het spiraal ook ongesteld of bleef dat helemaal weg? Ik denk niet dat het door het spiraal komt hoor, want het spiraal beïnvloedt je cyclus niet. Het kan wel je eisprong tegenhouden, maar volgens mij als ie eruit is gaat dat gewoon weer verder.
Kan het ook niet zo zijn dat je al zwanger bent?
In ieder geval snap ik je wel, als je besluit nog voor een kindje te gaan wil je het ook het liefst meteen.
Veel sterkte met wachten en hou me op de hoogte.

Groetjes

Hee hoi,

Wil toch even reageren... Voor ons eerste kindje waren we een jaar verder voor we zwanger waren en daarna ook een spiraaltje genomen (mirena).  Binnen een jaar (november) weer laten verwijderen, de wens was toch erg groot en de angst dat het lang zou duren overwon. Maar...niet ongi geworden en pats boem zwanger!!! Helaas kreeg ik een mk...  We zijn nog niet weer zwanger.

Maar misschien heb je allang getest en was ie negatief, dan spijt me dat ik mijn versie heb gegeven. Suc6!

Liefs Lientje

Ik kan het wel begrijpen hoor! Je wilt gewoon graag dat alles van binnen werkt en je een kansje maakt. Nu je nog niet ongesteld bent geweest na het spiraaltje dnek je haast dat er iets mis met je is. Informeer eens hoe lang het kan duren voordat je weer ongetseld wordt en als het je te lang duurt, kun je toch even naar de huisarts gaan. Enne..... een testje doen kan toch geen kwaad..... misschien ben je toch al zwanger ondertussen.

Sterkte!

Enne.... wil je toch wel even zeggen dat je ook moet proberen geduld op te brengen, zwanger worden is geen optelsom en zelfs als alles oké is kan het nog wel een jaar duren.... dus trek er genoeg tijd voor uit!

Ik sluit me aan bij Bloem, geduld is een schone zaak, maar als het te lang gaat duren, kun je ook naar de huisarts gaan, deze kan je vertellen of het normaal is dat je menstruatie uitblijft. Ook kan de huisarts je medicijnen voorschrijven die een ei-sprong op kan wekken.
Ik heb zelf de prikpil gehad en het heeft voor mij anderhalf jaar geduurd voor ik weer normaal ongesteld werd, dus ik begrijp je frustratie!!
Sterkte in ieder geval!

Hey lieve meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
En ik ben blij dat ik niet enige ben, die der af en toe heel emotioneel van word!

Ik ben niet zwanger, ik heb vorige week nog een test gedaan voor de zekerheid, maar die was negatief, Nou ja ik ben nu ongeveer 8 weken verder dat mijn spiraaltje is verwijdert!

Ik heb contact gehad met mijn huisarts, Een hele aardige man, Maar ik denk dat hij niet beseft dat we graag een 2e willen...Maar goed,

Ik kreeg een tempratuurlijsje mee en moet me elke ochtend tempraturen om te kijken of ik een eisprong heb gerkegen.

Het is een goed idee, maar eigenlijk willde ik daar niet echt aan beginnen, Ik wil het liefst dat het allemaal spontaan gebeurd, maar helaas..

Ik ga vanaf morgen beginnen met tempraturen en kijken wat het opbrengt allemaal!
Om jullie vragen een beetje te beantwoorden, voor mijn 1e kindje slikte ik de pil, daar heb ik eigenlijk zo'n 5 jaar ingenomen, toen ik gestopt was ging het eigenlijk allemaal gewoon hetzelfde door, helemaal geen problemen.

toen rade mijn verloskundige aan na de zwangerschap om een spiraaltje in te brengen, geen gezeur meer met pilletjes. en ben daar gelijk mee ingegaan.

De eerste 2 maanden was ik onregelmatig ongsteld, zo 2 weken ongesteld zo 6 weken nietl..en toen kwam het eigenlijk niet meer, dus geen menstruatie niet!
En dat vond ik een uitkomst, Maar nu is dat ding eruit, En nog geen menstruatie.

Mijn huisarts zegt dat mijn lichaam nog op gang moet komen, dus daar ga ik vanuit, en tempraturen geeft een beetje duidelijk of er nou een eisprong komt!

Hehe sorry voor mijn heel verhaal, maar het is ook welleens lekker om van me af te typen!

Succes hier ook iedereen!

Groetjes!

Terug
Bovenaan