Emotioneel wrak

Hay dames,

Mijn tweede kindje is mindels 7maanden, hectische fase met tandjes etc. ook een dochter van 4. Erg pittig..
Mijn emoties springen alle kanten uit, moet vaak alsnog huilen om de kleinste iritaties of woorden. Hormonen zouden toch wel een beetje op peil moeten komen dacht ik.. ik ben moe.. ik word moe vanmezelf, wie herkent dit..? Het is gedurende mn mensturatie week het ergst. Klinkt logisch? Maar met mn 1e kindje had ik dit niet zo heftig. Ik wou dit even van me afschrijven met een traan.

Hoi, je bent moe. Vermoeidheid helpt niet om weer goed in je vel te komen. Daar is slaap voor nodig.
Verder duurt het zeker 9 maanden voordat je weer een eind herstelt bent. Voor sommige dingen zelfs 2 jaar.
Bij je menstruatie verlies je een hoop bloed, en moet je lichaam hard werken om nieuw bloed aan te maken. Het zou kunnen dat extra vitamines en mineralen slikken je wat energie teruggeven. Maar voor je daaraan begint kan je beter eerst bloed laten prikken in overleg met de huisarts, om eerst een goed beeld te krijgen of er echt wat mist, en hoe ernstig de tekorten zijn.

Hi Girlboymom92, ik herken mijzelf in jouw verhaal. De vermoeidheid, de emotiewisselingen en het schuldgevoel naar je kids en of vrienden/familie toe dat je maar niet aan je eigen verwachtingen voldoet naar hen toe. Ik heb zelf twee kinderen, eentje van bijna 4 en eentje van 1,5 jaar. Het combineren van de zorg voor twee kleine kinderen is (vind ik) gewoon echt intens door de gebroken nachten, geen tijd voor jezelf hebben en het last hebben van wisselingen in je emoties. Ik denk echter niet dat je de enige bent, ik spreek veel vrouwen die dit ervaren alleen veel vrouwen praten er niet over. Wat ik écht zonde vind, want doordat je weet dat meer mensen dit hebben, krijg je meer zelfvertrouwen en vertrouwen dat het goed komt. Het is denk ik dus niet gek dat je je zo voelt, zeker als je merkt dat je hormonen tijdens je menstruatiecyclus een extra rol spelen. Het kan ook zijn dat je lichaam nog herstellende is van de zwangerschap en bevalling, wat soms langer kan duren dan je verwacht. Heb ik ook..

Hier zijn een paar dingen die je misschien kunnen helpen; het delen van je gevoelens, zoals je hier doet, is al een goede stap. Stel je blijft tegen deze klachten aanlopen, zou je met een professional kunnen gaan praten zoals een huisarts en of psycholoog. Ook is het fijn als je toch ergens een half uurtje per dag tijd voor je zelf kan vinden om even kort op te kunnen laden. En wees lief voor jezelf. Vaak zijn we lief voor andere moeders en andere vrouwen maar erg streng voor onszelf.Je doet het echt goed en het is juist krachtig dat je dit allemaal opmerkt en hier steun/info over zoekt.

Ik heb mogelijk nog wat artikelen voor je gevonden waar je wat aan kunt hebben:

Heel veel succes en sterkte <3
- Jetske

Hi Girlboymom92, ik herken mijzelf in jouw verhaal. De vermoeidheid, de emotiewisselingen en het schuldgevoel naar je kids en of vrienden/familie toe dat je maar niet aan je eigen verwachtingen voldoet naar hen toe. Ik heb zelf twee kinderen, eentje van bijna 4 en eentje van 1,5 jaar. Het combineren van de zorg voor twee kleine kinderen is (vind ik) gewoon echt intens door de gebroken nachten, geen tijd voor jezelf hebben en het last hebben van wisselingen in je emoties. Ik denk echter niet dat je de enige bent, ik spreek veel vrouwen die dit ervaren alleen veel vrouwen praten er niet over. Wat ik écht zonde vindt, want doordat je weet dat meer mensen dit hebben, krijg je meer zelfvertrouwen en vertrouwen dat het goed komt. Het is denk ik dus niet gek dat je je zo voelt, zeker als je merkt dat je hormonen tijdens je menstruatiecyclus een extra rol spelen. Het kan ook zijn dat je lichaam nog herstellende is van de zwangerschap en bevalling, wat soms langer kan duren dan je verwacht. Heb ik ook..

Hier zijn een paar dingen die je misschien kunnen helpen; het delen van je gevoelens, zoals je hier doet, is al een goede stap. Stel je blijft tegen deze klachten aanlopen, zou je met een professional kunnen gaan praten zoals een huisarts en of psycholoog. Ook is het fijn als je toch ergens een half uurtje per dag tijd voor je zelf kan vinden om even kort op te kunnen laden. En wees lief voor jezelf. Vaak zijn we lief voor andere moeders en andere vrouwen maar erg streng voor onszelf.Je doet het echt goed en het is juist krachtig dat je dit allemaal opmerkt en hier steun/info over zoekt.

Ik heb mogelijk nog wat artikelen voor je gevonden waar je wat aan kunt hebben:

Heel veel succes en sterkte <3
- Jetske
Dankjewel❤️

Terug
Bovenaan