Emotioneel

<p>Lieve dames,</p><p>ik heb een dochtertje van 2,5 jaar oud en momenteel ben ik 24 weken zwanger. Mijn kleine meid is al een week ziek en ben heel erg angstig dat haar wat overkomt. Normaal als ze ziek is ben ik gewoon sterk, maar nu kan ik er niet tegen, ik ga soms me kamer in om even te huilen?. Hoe gaan jullie of zijn jullie ermee omgegaan tijdens jullie zwangerschap? </p>

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
lijkt me inderdaad best pittig met de hormonen die door je lichaam gieren ook nog eens voor je zieke meisje te zorgen! 
Probeer je gevoelens te rationaliseren.. ziek zijn hoort erbij en ze komen er vanzelf weer sterker bovenop! En als huilen eventjes de uitweg is accepteer dit van jezelf.. probeer er met je partner over te praten. Mijn ervaring is dat de nuchtere kijk van de man soms erg verhelderend kan zijn. 
Komt allemaal goed, en als straks als je hormonen weer een beetje op peil zijn lach je er misschien om? Want heel rationeel zijn wij vrouwen tijdens de zwangerschap meestal niet, ookal willen we dit niet toegeven! 

Terug
Bovenaan