<p>Hallo allemaal,</p><p>Er zijn vast al meerdere topics over maar ik merk dat ik het even van me af wil schrijven. Misschien komt er een reactie, misschien niet. Maar dan ben ik het even 'kwijt'.</p><p>Ik ben na een lang, intensief, onzeker ziekenhuistraject zwanger geraakt! Voorzichtige blijdschap, maar ook nog een houding van 'even afwachten tot ik echt kan gaan genieten'.<br />Afgelopen dinsdag heb ik een derde echo gehad (nadat het hartje al klopte en met 9 weken alles nog in orde leek en ons werd verteld dat we blij mochten zijn want nu was de kans dat het nog mis ging zo klein..). Het 'kindje' kwam in beeld na wat zoekwerk, ik zag meteen dat het mis was. Het lag laag in de baarmoeder, het leek een soort van opgevouwen. Misschien is het niet zo maar dat beeld had ik er bij. Een klein hoopje..niets, pijn.. maar toch, mijn kindje... Wat een schok, het was gestopt met leven en groeien tegen de tien weken aan. Totaal onverwacht. Ik heb niets gevoeld, en nog niet. Het kindje zit nu al 2 weken in mijn buik en ik kan pas maandag terecht bij de gyn ivm drukte. Ik voel me nog helemaal zwanger.</p><p>Ik maak mezelf helemaal gek met schuldgevoelens. Ik had meer moeten genieten, ik ben er te weinig mee bezig geweest, zal 'ie dat gevoeld hebben? Hopelijk heeft 'ie ook mijn liefde gevoeld, maar die liefde voel ik pas zo intens nadat ik te horen kreeg dat het mis was. Voor m'n gevoel te laat. Ik ben er daarvoor gewoon weinig mee bezig geweest, misschien onbewust ivm de onzekerheid. Die ik overigens totaal niet gevoeld heb, 'het zal wel goed zitten gezien ik me goed en zwanger voel'.</p><p>En nu moet het er nog uit. Ik wil het achter de rug hebben maar ook voor altijd vasthouden, knuffelen, het voelt nu ineens zó echt als een kindje wat ik verlies terwijl dit nog niet echt zo was. Het is zó ontastbaar, zo leeg. Ik wil het vertellen hoe veel 'ie gemist wordt en wat voor liefde ik voel. Ik wil in dit moment blijven hangen en voor altijd de deuren dicht houden.</p><p>Ik moet ook nog beslissen wat ik wil met het 'verwijderen'.. Hoe gaat het er uit zien? En daarna, met het vruchtje. In de tuin, voelt te dichtbij. Kom ik het nog ooit tegen? Dat wordt een plek die ik nooit los wil laten. In het bos te afstandelijk, mijn kindje in een koud donker bos...</p><p>Ik ga ook nog een brief schrijven aan het kindje, dat gaat me kapot maken van binnen maar ik moet voor m'n gevoel laten weten hoe veel ik er van houd.</p><p>Wat een emoties. Hopelijk heeft iemand bemoedigende woorden, of tips. </p>