Enórme poepbroek!

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Onze dochter van inmiddels ruim 3,5 maand is een erg vrolijk en gezond kindje. Toch zit ik met een vraag waarvan ik erg benieuwd ben of andere moeders dat herkennen.

Vanaf haar geboorte poepte ze meerdere keren per dag, en dat ontwikkelde zich op een gegeven moment tot ongeveer (netjes) drie keer per dag. Niks raars aan, elk mens heeft zijn eigen ´ritme ´.
Sinds ongeveer drie weken poept ze echter eens in de één à twee dagen en is de hoeveelheid zó ontzettend veel dat onze (Pampers!) luiers het niet houden. Zo poept ze dus 4-5 keer per week haar kleren helemaal onder. Eerst dacht ik dat we de luiers wellicht niet goed vastmaakten, maar als ik zie wat er aan hoeveelheid in die luiers zit, niet normaal meer! De CB arts waar ik het vorige week vroeg dacht dat het wellicht een pikkeling van de darmen zou kunnen zijn vanwege een griepje ofzo, maar dit duurt toch al een week of drie nu.
Herkent iemand dit en wat kunnen we er aan doen? Mijn gevoel zegt niks en gewoon maar accepteren dat we de wasmachine nog wat vaker moeten laten draaien. Het zal vast wel weer een keer overgaan. Wat denken jullie?

Hoi,

Ik herken je verhaal wel hoor. Onze dochter is nu ruim 6,5 maand maar zij heeft ook zo'n periode gehad van alleen maar de hele dag poepluiers. Volgens mij was ze toen zo rond de  4 maanden oud.  En steeds maar blijven wassen.... en de luiers gingen er snel door heen! Op het kdv hadden ze niet genoeg aan 1 setje kleding per dag....
Het duurde bij haar denk ik een maandje ofzo.
Nu ze flink aan de fruithap en groentehap zit, heeft ze normale broeken hoor.
Hoop voor je dat het snel over is!

Groetjes,
Leonie

Yup, bij ons was dat ook over toen dochter lief aan de rijstebloem ging en af en toe een hapje groente of fruithapje krijgt.
Veel dikker en compacter.

Groetjes

Onze zoon van 5,5 maanden heeft sinds deze week juist meer moeite met het produceren van een poepluier. Hij is veel aan het persen en kreunen en produceert dan uiteindelijk één keer per dag een poepluier. De poep is nu ook dikker dan voorheen.
We zijn nu toch ook maar overgestapt op de groente en fruit, in de hoop, dat de vezels hem van de buikpijn af zullen helpen.
Heeft iemand nog meer tips hoe we de stoelgang van onze knul kunnen bevorderen?

Groetjes, Marijon

quote: MCJ8121 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-03-2008 20:28:00'));

Onze zoon van 5,5 maanden heeft sinds deze week juist meer moeite met het produceren van een poepluier. Hij is veel aan het persen en kreunen en produceert dan uiteindelijk één keer per dag een poepluier. De poep is nu ook dikker dan voorheen.
We zijn nu toch ook maar overgestapt op de groente en fruit, in de hoop, dat de vezels hem van de buikpijn af zullen helpen.
Heeft iemand nog meer tips hoe we de stoelgang van onze knul kunnen bevorderen?

Groetjes, Marijon

Als ik bij onze dochter het idee heb dat het moeizaam gaat doe ik extra water bij haar voeding.
Bij ernstige problemen doe ik er wat druppeltjes tegen kram bij, die laxeren namelijk ook.

Groetjes

Hoi Gabrielle,

bedankt voor de tips! Extra water deden we al. De druppeltjes heb ik er meteen weer bij gepakt en meteen ook druppeltjes gehaald, die verstopping tegen kunnen gaan. Hopelijk werken ze. Vandaag heb ik wat pruimensap (Zonnatura) door zijn fles gedaan. En nu maar duimen, dat de natuurlijke middeltjes werken. Het is zielig om hem zo te  horen persen en kreunen

Groetjes, Marijon

Hallo herah1980

Probeer eens de luiers van kruitvat merk.
Mijn zoontje van 11 weken poept onzettend veel.
Als hij pamper draagt zit hij ook onder en bij luiers van kruitvat niet.
succes

Bij Merel is het heel wisselend. De ene keer peot ze en dag inet de andere dag heeft ze er 5 op een dag en zit het tot achter der oren. Vooral als de ontlasting dun is lijkt niks ht tegen te houden.
Ach de wasmachine is er goed voor denk ik maar
Ze heeft ook een peiode gehad dat ze alleen 's nachts poepte en aangezien ze toen al doorsliep van 20.30 tot 8.30 kun je misschien een beetje voorstellen hoe die luierswaren. Ze wogen een ton leek het wel.
IK heb in die periode een oefenbroeje van de HEMA over de luier heen gedaan."s nachts
Dat voorkwam in elk geval dat 's ochtends echt letterlijk alles maar dan ook alles onderzat.

Terug
Bovenaan