En als je er dan over uit bent.....

Hai,

Bijna 29 weken zwanger en samen met mijn man dol enthousiast over onze gekozen naam. Hoor ik afgelopen week dat mijn achterneef, zijn babymeisje bijna precies dezelfde naam heeft gegeven. De schrijfwijze is alleen anders, uitspraak is bij hun eindigend op *ne* en bij ons gewoon *n*

Dit brengt me weer ontzettend aan het twijfelen. Is het niet ontzettend vreemd om de zelfde naam te geven? De naam waar we allebei zó enthousiast over zijn! We zien deze mensen ongeveer één keer per jaar; onze kindjes zullen daar dan dus wel samen zijn.

Wat vinden jullie? Is het gek, kan het? Word er zelf helemaal gestoord van ?
 
Als je elkaar 1x per jaar ziet zou ik geloof ik gewoon die naam kiezen.

Misschien kan je nog overwegen om hen in vertrouwen te nemen en voor te leggen wat zij ervan zouden vinden..
 
Ja precies. 1 x per jaar zou ik ook niet zo erg vinden om mijn kindje dezelfde naam te geven

Ik ben ook verliefd op een meisjenaam voor onze dochter en mijn collega heet ook zo maar zij is buitenlands en die schrijfwijze lijkt niets op het nederlandse. Ik ga mijn dochter ook de naam geven die ik graag wilt
 
Oh ik snap wel dat je daarvan baalt! Maar aangezien het om een achterneef gaat die je maar 1x per jaar ziet, zou ik de naam gewoon geven hoor! Als je je er niet goed bij voelt zou je ook je achterneef even een berichtje kunnen doen om te vragen of hij er moeite mee heeft. Waarschijnlijk snappen ze wel dat jullie je lievelingsnaam gewoon willen gebruiken.
 
Ik zou dat ook superjammer vinden. Maar hee het was tot voor vrij kort heel normaal dat een naam in een familie regelmatig voor kwam. Zeker als het je achterneef is en je elkaar maar weinig ziet... Gewoon doen. 
Weetje en als iemand ernaar vraagt, dan vertel je dit toch? Dan is het een grappig verhaal en een gedeelde interesse.
 
Ik zou je achterneef gewoon even een keer bellen of berichtje sturen en het uitleggen.
Ik zou het ook fijn vinden als iemand dat bij ons zou doen mocht dit voorkomen.
 
Haihai,
Mijn nicht van ruim 15 jaar ouder had n jongen met de naam die wij zo leuk vonden. We zien hun echt 1 hooguit 2x per jaar. Dus gewoon gedaan. Zij vonden het alleen maar leuk en het desbtreffende jochie ook!
 
Ons overleden zoontje heet Quinten en de neef van mijn man kreeg 2 jaar later een zoontje en die heet Quenten.
Ik moest wel even slikken toen het op het geboortekaartje stond want ze hadden van te voren niks gezegd maar dit vind ik nog anders omdat ons zoontje overleden is en je dan toch die naam hoort maar wij kwamen elke zondag bij de oma van mijn man waar hun ook waren.
Maar ik zou als ik jullie was gewoon die naam geven vooral omdat je elkaar maar 1 keer per jaar ziet.
 
Terug
Bovenaan