en daar is hij dan toch nog: Jochem!

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

anderhalf uur nadat ik had gemaild dat  ik naar het ziekenhuis moest voor een overtijdbehandeling liep ik bij de AH en dacht: ik voel me niet zo lekker. Mijn zus kwam  lunchen vanuit Groningen (best  een eind uit Den Haag) en toen zij er was had ik weeën. Ik vond het nog wel meevallen, zij niet (ze is  huisarts) dus toen heb ik toch mijn man maar gebeld. Om 3 uur kwam de vk, maar toen waren de weeën weg. Toch weer voorweeën? Gelukkig toucheerde ze en toen had ik al 8cm! Dat was schrikken, de vk bleef. De weeën kwamen terug als  beenweeën (au!) en om 4 uur mocht ik persen. Weer geen weeën! Dus heb ik Jochem er op eigen kracht uitgeperst. Best heftig, 60cm en ruim 91/2 pond! mijn bekken had eronder te lijden, dus lig ik nog op bed (helaas). Ik mag er alleen uit om naar de wc te gaan, heel frustrerend! Maar langzaamaan gaat het beter, ik heb vandaag Jochem  voor het eerst verschoond ( wil zo graag vooor hem zorgen, maar kan dus niets!), en ik krijg gelukkig fysio en verlengde kraamzorg. maar het is best vervelend, pijn hebben en toekijken hoe anderen je kind verzorgen. Ik moet zelfs roepen om hem uit de wieg te laten halen.
Gelukkig gaat alles goed met het ventje, hij drinkt als een tierelier en slaapt (al) 4 uur door.
Omdat ik geen trap mag lopen kan ik niet bij de pc, dus zit ik nu even op de laptop met een snoertje naar de internetaansluiting al liggend op bed te typen. Gaat niet echt snel, (onhandig typen én een oude trage laptop) dus ik houd het hierbij.
Als ik weer wat op de been ben horen jullie meer.  

Alle mama's succes met de kleintjes en voor die paar die nog wachten: nog even geduld, het is het waard!

Erica

Hee Erica, Wat een verhaal zeg! Wel mooi dat je zus net aanwezig was he. Dat heeft zo moeten zijn.

Gefeliciteerd meid. enne 60 cm?...jemig..dat is wel een grote dan toch? Ik snap dat je nog een tijdje moet bijkomen. We zien je wel weer verschijnen op het forum als je de mogelijkheid hebt. Hopelijk heb je een snel herstel en kan je gauw lekker volledig zelf voor je manneke zorgen.

Groetjes Peet

hoi erica, gefeliciteerd met je zoontje! fijn dat ie toch nog vanzelf is gekomen. en hoe! knap hoor, om 'm er zelf uit te persen en dan zeker nog bij zo'n groot kindje! veel sterkte met je bekken! en geniet ervan!
groetjes sabine

Hoera! Ook (eindelijk) moeder!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jochem!! En tante vond t vast niet erg dat ze al in Groningen was. Kon ze haar neefje snel bewonderen, :)
Wat een verhaal, al is bevalling relatief makkelijk gegaan, de naweeën voor jou zijn erg zwaar zo te lezen. Balen dat je bekken zo aangedaan is. Hopelijk helpt fysio snel zodat je Jochem binnenkort zelf uit bed kan halen.
Heel veel sterkte en beterschap,
groetjes, Mira

Hoi Erica,

Gefeliciteerd met je zoon Jochem! Wat een grote vent zeg!
Ik hoop dat je toch een beetje van je kraamtijd kunt genieten met die pijn. Ik weet wat je voelt, ik heb het ook gehad na de geboorte van mijn tweede kindje. Vreselijk dat je niets kunt, zelfs niet draaien in bed zonder pijn... Ik weet echt nog heel goed dat ik vreselijk veel heb gehuild de eerste weken, omdat ik zo graag van haar wilde genieten, maar haar niet kon verzorgen.
Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met je bekken. Bij mij hielpen de oefeningen die ik kreeg van de Mensendieck therapeute wel goed en zodra het lichamelijk kon ben ik pilates gaan doen... is ook wel een goede tip voor jou straks. Pas na een jaar kon ik zeggen dat ik bijna alles weer kon. Dat is nu 2,5 jaar geleden en ik ben 10 weken geleden bevallen van ons derde kindje! Je zult het niet geloven, maar deze keer heb ik helemaal geen last van mijn bekken!!! Dus voor het geval dat je ooit nog een kindje zou willen.... het hoeft dus niet te betekenen dat je een volgende keer weer last zou krijgen van je bekken.

Nou, succes met je bekken en hopelijk kun je snel alles weer zelf doen!

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

Terug
Bovenaan