En daar zijn ze dan... tanden!!

Ha Allemaal,

een poosje terug plaatste ik topic over tandloze kinderen. Maar daar zijn ze dan... 1 dag na haar verjaardag was het 1e puntje door.
En we zullen het weten. Vannacht was het hier een feest (niet dus :D)... niet willen slapen, geen speen, huilen. Pffffff!

Maar jullie zijn volgens mij allemaal ervaringsdeskundige 'hoe om te gaan met doorkomende tanden'. Dus wie heeft er tips of dit voor ons meiske het minst pijnvol te laten verlopen?

Ze weegt nu bijna 10kg. Mag je dan 240mg paracetamol geven voor de nacht?

Groetjes en bedankt!

hoi hoi,
ik weet niet of je al 240 mag geven. maar je kan kijken of 120 genoeg is. ik heb dentinox gehaald bij de etos. dat is een spulletje wat je op het tandvlees smeert en het verdoofd het dan.
ze zijn hier inmiddels ook al met kiezen bezig. 2 tegelijkertijd, samantha eerst ook nog een snijtand beneden en dat allemaal binnen 1,5 week.
ik geef ze nu ook koude komkommer repen om op te knabbelen en ik heb voor elke uk 2 bijtringen in de koelkast liggen. dan is er altijd 1 koud....

je kan ook de druppels van vsm proberen. die kunnen ook goed werken.

als je het zeker wil weten over de pc, kan je altijd ff de hap bellen.... of morgen ff je HA/CB...

oh ja, koud water uit de koelkast vinden ze ook lekker.

ze hebben mij ook geleerd dat je een natte washand in de koelkast kan doen en dat kan geven om op te knabbelen. dit vind ik zelf niet zo fris, maar veel doen het wel.

succes ermee!! hopelijk is ze er snel van af...
hopelijk keeft geen zure luiers!! dat is ook zo zielig.... zere mond en een zere k*nt....

Groetjes,
Petra

He, wat goed! Sophie heeft met 11 maanden de eerste en net voor haar verjaardag de tweede tand gekregen, maar sindsdien is er niets meer gebeurd en ze is nu bijna 14 maand!

Uit mijn hoofd dacht ik dat het wel mag, die pcm. Het staat wel in de bijsluiter en anders kun je natuurlijk alstijd even bellen met de HA of apotheek natuurlijk.

Dentinox en Chamodent (van VSM) hielpen hier ook wel.

Was de afgelopen nacht al wat beter gegaan?

Hoihoi,

Ik zou idd eerst eens een paracetamol supp 120mg proberen. 240mg is meteen al zo zwaar, ook al zou ze het volgens mij wel al mogen hebben nu.
Evy heeft gelukkig niet zoveel last gehad van haar tandjes. Alleen bij de laatste 2 boventanden halverwege haar kaak. Ik heb haar Chamodent van VSM gegeven. Leek wel wat te verlichten.
Ze heeft nu 12 tanden, moet nog haar snijtanden en kiezen. Denk dat ik dan wel weer de druppels van VSM ga geven.
Hopelijk gaat het vannacht beter.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Bedankt voor de tips.
Hier hadden we al chamodent van VSM, maar heb de indruk dat dat niet zoveel zoden aan de dijk zet.
Vandaag Dentinox gehaald en we gaan dat eens proberen.
De ene nacht was het veel gehuil met pcm 120 mg. Dus afgelopen nacht 240 mg gegeven en ze sliep als een roosje... fijn... voor ons en voor zichzelf.
Nu vanavond dan Dentinox gedaan en 120 mg pcm. Ben benieuwd! Naar bed gaan was effe drama, maar nu ze slaapt, knijp ik nog in mn handjes.

Succes allemaal!

Hebben jullie nog tips voor het gebruik van Dentinox?
In de bijsluiter staat dat ze erna 45 min geen eten of drinken mogen. Ons moppie krijgt haar laatste fles in bed, dus vraag me af of het helpt als we het na het eten doen. Daarna moet ze dus nog badderen en haar fles. Proberen nu die fles maar af te gaan bouwen, omdat tandenpoetsen op deze manier ook weinig helpt...

Terug
Bovenaan