en dan ben je weer zwanger

ik heb gisteren een positieve test gehad, maar ik vidn het echt heel jammer dat ik niet blij kan zijn, ben alleen maar heel bang dat het weer misgaat.
ik heb nou 2x een miskraam gehad 1x in juni 2010 en in spetember 2010. wij waren nu ook niet bewust bezig met "klussen" maar we hadden zoiets van deze maand wordt het toch niets, omdat ik na mijn miskraam nog niet ongesteld was geweest, maar nu ben ik dus wel zwanger. durf het ook eigenlijk aan niemand te vertellen omdat ik niet wil dat anderen zich ook rot voelen als het weer mis gaat. lastig hoor want eigenlijk wil ik er wel over praten omdat het me nog best wat spanning geeft.

Wat fijn dat het weer gelukt is!!
Natuurlijk ben je meer onzeker dan blij, dat is logisch.
Maar misschien is dit wel de goede manier geweest, juist omdat je er niet mee bezig bent geweest. Dat had ik ook en daarom heb ik dat steeds als een goed teken gezien.
En ik denk steeds maar: 3x is scheeprecht!!!

Misschien kun je het beter wel tegen iemand vertellen, dan kun je de spanning een beetje van je af praten. Deze keer heb ik het juist vroeg verteld en dat gaf een beetje rust.
Hoewel de zenuwen nu steeds erger worden, omdat ik morgen mijn echo heb!

Ik ga heel hard duimen dat het deze keer goed met je gaat!!!

Heel veel succes

dank je voor je bericht Jenny, ik ga het inderdaad denk ik wel vertellen, ik vind het anders ook niet eerlijk, iedereen die zo heeft meegeleefd en nu heel vaak vragen hoe het gaat.

ik hoop ook echt dat het deze keer goed gaat.

spannend je eerste echo!!. ik bel vanavond de verloskundige om te zeggen dat ik weer zwanger ben en dan zal ze wel een echo gaan regelen want ik krijg er nu 3 ofzo.

liefs,Kaatje

Dat was ons idee ook. We hebben het tegen de ouders, zussen en beste vrienden gezegd. Wel duidelijk erbij gezegd dat we nog niet echt blij zijn en zeker nog niets willen krijgen.
Maar mensen geven je veel steun en dat heb je gewoon nodig.
Ik wilde geen vroege echo, durfde ik niet aan. Maar nu is het toch weer heel eng.
Zeker omdat ik zondag 2x met het afvegen op de wc hele lichte roze afscheiding zag.
Maar volgends de huisarts en vk is dat niets om je druk om te maken.

Bij mij werd er toen al gelijk gezegd dat de 2 eerdere miskramen niets zeggen, maakt de kans op een volgende niet groter.
Dus daar gaan we maar vanuit hè.

Hou me op de hoogte!!

Wat fijn dat het gelukt is.
Ik wil je deze wijze les aan je meegeven.wacht tot je zeker 12 weken bent,met vertellen tegen andere.
Ik ben zelf in 2003 en 2004 zwanger geweest.allebei was dat vrij vroeg op een miskraam uitgelopen.
In 2005 raakte ik weer zwanger,maar was ook bang dat het ook wederom mis zou gaan.Gelukkig niet en ik heb een dochter in 2006 gekregen.Dit jaar werd ik ook wederom zwanger van mijn 2e.En ik had ook weer iets van gaat dit goed?Ik heb toen ook tot 12 weken gewacht met het vertellen.
Inmiddels ben ik alweer 29.5 week zwanger en mijn dochter vind het superleuk dat ze een broertje/zusje gaat krijgen.

En wie weet gaat het dit keer wel goed bij je en heb je over 9 maanden een mooi kindje in je armen

Kaatje,

Van harte gefeliciteerd! Ieder kindje is anders en zo ook iedere zwangerschap, luister naar je lichaam en je gevoel en je vindt de juiste weg.

Ik snap je zo goed, ik heb het vertellen iedere zwangerschap weer anders aangepakt. Deze keer weten alleen de ouders en onze leiding gevenden het.

Liefs grote broer

Hoi Kaatje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Weet je eigenlijk is het heel dubbel en iedereen gaat je een ander advies geven hiih
Idd luister naar jezelf, wat jij het beste vind!!!

Ik heb het altijd vroeg verteld, want ik ben veel te enthousiast ook al weet ik dat het dan nog mis kan gaan.
En dat is bij mij ook tot twee keer toe gebeurd, twee keer had ik een buiten baarmoedelijke zwangerschap.
en raar genoeg, was ik er blij mee dat ik het had verteld, want nu begrepen mensen me, konden ons steunen en mijn dochter opvangen, ze kende het verdriet want ze wisten hoe blij ik was en hoe intens verdrietig ik nu was.
Ik ben altijd heel blij geweest dat ik het niet voor me heb gehouden. ook al kreeg ik ook advies van nou ik zou nog maar even w88 met vertellen.
Nu zijn we zwanger geworden door ivf, heel veel mensen wisten ook dat we daar mee bezig waren en dan krijg je ook de vraag van en is het gelukt??
Gelukkig ben ik nu 8,4 zwanger en gaat het nog steeds erg goed, het zit op de goede plek en we hebben twee mooie echos gehad met een kloppend hartje.

Probeer...ook al is het moeilijk maar te genieten van nu, je kunt niet anders dan wachten, en als het bij jou past dat je het verteld, gewoon doen!!!

liefs

Inderdaad, volg je eigen gevoel.
2x hebben we niets verteld, omdat het misschien mis kon gaan. En toen het mis ging kwamen mensen er toch wel achter.
Omdat iedereen na de 2e miskraam zo meeleefde wilden we het goede nieuws nu ook vertellen.
En volgens mij heb ik echt alle steun nodig als het weer mis mocht gaan.

Maar Kaatje, de kans dat het goed gaat is altijd nog groter hoor.
Ik herken je gevoel prima, had dat zelf ook.
Maar gisteren hebben we nu eindelijk een goede echo gezien....dus het kan echt!!!!!!!!!

Laat snel horen hoe het met je gaat!

Terug
Bovenaan