En dan de volgende vraag; Hoe werkt het overstappen?

Zie mijn vorige topic.
Kan ik het beste gewoon per paar dagen 1 gekolfde voeding voor 1 flesje kunstvoeding vervangen?
En dan de hoeveelheden op de verpakking aanhouden?

goede vraag, ik weet dat er meer waren die deze vraag hadden, ook bij febr forum en er schijnt een speciaal borstvoedingsforum te zijn die al deze vragen beantwoord

even zoeken op deze site? of google?

succes!

toen ik overstapte van bv op fv, deed ik het zo : flesje, borst, flesje, borst, flesje, borst. toen na 2 dagen ofzo, flesje, flesje, borst, flesje, flesje, borst. je moet je bv rustig afbouwen en dat doe je door steeds een bv te vervangen voor een fv, net zo lang tot je alleen maar fv geeft. hoe lang dat duurt, hangt van je borsten af, en voel je zelf het allerbest. voor de hoeveelheid is het altijd even aftasten waar je baby behoefte aan heeft, ik heb volgens mij het voedingsschema aangehouden dat op de verpakking stond en dan merk je vanzelf wel of je baby er genoeg aan heeft, of ie is meer of iets minder moet hebben. je komt er vanzelf wel achter! succes!

Toen ik ging stoppen met borstvoeden na 7 weken kreeg ik advies per week 1x minder borstvoeding te geven. Ik gaf op dat moment 7 a 8 flessen dus dan zou je rustigaan in 7 a 8 weken afbouwen.
Gelukkig was niet alleen mijn hoofd er klaar mee maar ook miijn lichaam. Ik veranderde van een moeder met veel te veel borstvoeding binnen 1 week in een moeder die geen voeding meer gaf.
Je kunt het beste wel rustigaan beginnen anders loop je kans op een verstopping/ontsteking, maar als het goed gaat kun je ook versneld afbouwen. Gewoon ff om hulp vragen op het cb en zorg dat je duidelijk bent dat je echt wilt stoppen (laat je niet ompraten)

Heel veel succes

april mama

Ik ben nu 1,5 week over op kunstvoeding. Ik heb elke dag een voeding gewisseld voor fv. Dus met een week was ik helemaal over.Daarbij de eerste en de laatste voeding zo lang mogleijk borstvoeding gehouden.
Ik heb toen nog wel een paar dagen langer moeten kolven, maar probeer dit zo min mogelijk alleen als de druk echt te heftig wordt. Ik lek nu nog een beetje, maar mijn borsten blijven mooi soepel. Mijn man moet er nog even met zijn tengels vanaf blijven om zo min mogelijk stimulatie te hebben. Zodat ik zeker weet dat ik binnenkort 'nergens' meer last van heb. Maar dat lekken van je borsten kan nog wel een tijdje door gaan heb ik begrepen.

Succes ermee!

zoals babbes zegt deed ik ook 1x ging wel goed maar moet eerlijk zeggen heb ook 2x gewoon boel opgebonden en gelijk gekapt en nooit iets meer gehad. maar moet je wel kunnen hoor. mijn schoonmoeder zei altijd rustig afbouwen hoor maar ik had er lak aan maar zei kon het niet gelijk opbinden want dan kreeg ze borstontsteking. dus ja het is ook wisselend de een kan dat wel andere niet..

Terug
Bovenaan