en dan is er ...

Hallo Dames,

Ik zit nu in de 16 de week. Volgens alle boekjes zou ik me nu goed moeten voel en zwanger.
Het rare is dat ik me helemaal niet zwanger voel.
De eerste 3 maanden ben je bezig met die magische 12 weken grens, maar zodra je die voorbij bent is het even stil...
Dan is de volgende mijlpaal de 20 weken echo.
En ja ik weet het vroeger had je helemaal geen echo's , en ik voel me naast een lichte bekkeninstabiliteit erg goed dus mag ik ook niet klagen.

Hoe ervaren jullie die/deze periode ?

Hoi Jessica,

Ik vind je verhaal heel herkenbaar, in deze zwangerschap (ik heb al een dochtertje) heb ik dat gevoel nou ook!
Ik ben heel blij en gelukkig met mijn zwangerschap maar helemaal in de bonen als de vroige zwangerschap heb ik het nog niet.
misschien komt het bij mij door mijn bekkeninstabiliteit, werk nu nog halve dagen en moet veel rusten, maar goed....
Ik wou dat het anders was!

Morgen moet ik weer naar de vk, ik ga het er wel even over hebben!

Groetjes 1984Vlinder (18+1)

Hoi dames!

hier hetzelfde probleem!! Wij hebben de 20 weken echo vervroegd door met 17 weken een 3d echo te laten doen. Toch even 3 weekjes eerder en dan is het minder lang!

Wat ik denk dat het een beetje is, is dat de eerste 12 weken eigenlijk maar 8 weken duurt omdat je de eerste 4 weken niet weet dat je zwanger bent... Nu moet je echt alle weken uit gaan zitten en dat duurt laaaaang!!

Misschien een 3d echo dus als idee??

Groetjes Betty (15+6)

Eh ik wil niet lullig doen, maar een 3d-echo is wel even heel wat anders dan de 20 weken echo.

De 20-weken echo is een medische echo waarbij ze gaan kijken of je kindje geen afwijkingen heeft.
Een 3-d echo is een pret echo waarbij je je kindje kan bekijken.

Maar goed even terug naar het onderwerp.
De eerste 3 maanden ben ik misselijk geweest en erg moe. Dat was bij mijn vorige zwangerschap ook zo.
De 4 maanden daarna heb je eigenlijk niet zo'n last van je zwangerschap. En dat vind ik persoonlijk wel lekker. De hormonen zijn wel vervelend want als er iets tegen zit ga ik huilen, maar verder weinig last.
De laatste 2 maanden begon m'n buik wat in de weg te zitten en had ik weer wat minder energie.

Eerlijk gezegt vind ik deze maanden dus het fijnste van de zwangerschap omdat je er geen last van hebt en gewoon je leven kan leven.

Dat zwanger voelen en roze wolk gebeuren gaat aan mij een beetje voorbij. Ik ben zwanger omdat ik graag een kindje wil, niet omdat ik graag zwanger wil zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Hi
Ik begin me nu eindelijk iets beter te voelen.
Ik ben echt vanaf week 7 tot week 15 hartstikke beroerd geweest, dus ik ga nu een beetje genieten.
Ik voel de kleine ook steeds beter, gelukkig.
En inderdaad ik kijk erg uit naar de 20 wkn eecho, als is het geen pretecho, je weet waar je aan toe bent.

Ik sluit me aan bij DeeDee1973,

Ik ben erg blij met deze periode, ik ben erg blij dat het leven weer een beetje normaal is, en ik me weer goed voel.

Terug
Bovenaan