EN dan nog een vraagje maar dan nu over lucht in de buik/darmen

Ik plaats net een berichtje en vergeet deze vraag te stellen. Mette heeft al enige tijd veel problemen met haar maag/darmkanaal. Ze is opgenomen geweest voor reflux en krijgt medicijnen tegen obstipatie. Nu is vorige week uit een buikfoto gebleken dat ze erg veel lucht in haar darmen heeft. Resultaat...ze slaapt na een voeding hooguit 3 kwartier en tot de volgende voeding huilt ze dan. Huilen geeft weer lucht in de darmen dus tussen het veel te korte slaapje en de volgende voeding zijn wij alleen maar bezig met mevrouw troosten en het huilen proberen tegen te gaan. We zijn onderhand een beetje radeloos aan het raken. We eten om en om, hebben eigenlijk geen tijd om even tv te kijken of een boekje te lezen oid. Wie o wie herkent dit en hoe hebben jullie dit opgelost? (als het al op te lossen is). Ik heb ooit eens gehoord over medicijnen die lucht in de darmen oplossen maar Mette heeft al 2 soorten medicijnen dus we zitten er niet direct op te wachten om er een aan toe te voegen.
x ing

Hoi Inge,

Ons zoontje is nu 14 maanden en is overdag nooit zo'n lange slaper geweest. Gelukkig sliep hij 's nachts wel goed. Hij had erg veel last van krampjes de eerste 3 maanden en huilde hierdoor ook veel. Dus ik kan me wel voorstellen hoe jullie je voelen. Hij sliep overdag ook nooit veel langer dan een uur tussen 2 voedingen in.
Tijs werd het rustigst als we hem met zijn buik op onze onderarm legden. Hoofdje bij de elleboog en je hand tussen de beentjes. Snap je hoe ik bedoel? Dit hielp bij Tijs altijd goed. Ook is ons verteld om hem regelmatig op zijn buik te leggen, de druk die dan ontstaat op de buik verlicht de pijn.
Verder gaven wij hem cinebaby van VSM. De ervaringen hiermee zijn verschillend. Bij Tijs werkte het wel, hij had hierdoor duidelijk minder last van krampjes. En de B-Free fles zorgde ook voor veel minder lucht in zijn buik. Verder maakten wij de voeding met bronwater, aangezien hier het water nogal veel kalk bevat. Dat zorgde ook voor minder krampjes.

Verder kun je het buikje masseren. Met 2 vingers draaiende beweging maken op het buikje. Wel rechtsom draaien! Dat is belangrijk. Bijvoorbeeld iedere keer als je haar luier verwisseld.

En de laatste tip, een warme kruik op het buikje leggen wil ook nog wel helpen.

Bedenk 1 ding, dit gaat weer over! Ik weet zelf nog hoe ik ernaar verlangde dat Tijs geen buikkrampjes meer zou hebben. Wij zagen het vanaf de 3 maanden echt beter worden en ineens was het over. Heerlijk was dat. Maar hij ging niet meer  slapen overdag.

Veel sterkte nog en ik hoop van harte dat Mette er snel minder last van gaat krijgen! En hopelijk heb je wat aan mijn tips en heeft het bij Mette ook baat.

Groetjes,
mv Tijs

Haai,

Ik heb zelf hele goed ervaringen met een osteopaat (voor mezelf maar ook voor de kleine, dit had ik veel eerder moeten weten!!). Alles beter dan medicijnen en die man kan met een half uur "masseren" het grootste probleem al verhelpen. Niet geschoten is altijd mis!

Misschien jouw oplossing??

Succes

Groetjes Anoesj

Hai,

Bedankt voor jullie reacties. Bij een osteopaat lopen we al en dat lijkt te helpen maar echt overtuigend is het resultaat nog niet. Via via kregen we de tip om sab simplex te gaan gebruiken. We geven dat nu 2 dagen aan Mette en het resultaat is al merkbaar! Wat een opluchting! Ze huilt nog wel hoor en slaapt overdag nog geen uren achter elkaar maar ze krijst stukken minder (als ze pijn heeft huilt ze niet maar krijst ze). Ze heeft wekenlang de hele avond gehuild en nu is ze al 3 uur stil!!! We maken haar tegenwoordig wakker voor de laatste voeding! Wat heerlijk... Hopenlijk gaat ze binnenkort weer wat meer slapen overdag. Hoe doen jullie dat als ze overdag wakker zijn? Mette houdt het niet langer dan een half uurtje uit in de box en das nog veel.

x ing

Hoi Inge,

Onze jongste is nu 9 weken en heeft van 2 weken tot 8 weken heel erg veel last gehad van lucht in zijn darmen. Hij krijgt borstvoeding en deze spuit letterlijk zijn mond in de eerste minuten. Ook liet hij steeds mijn tepel los zodat de vacuum eraf ging en hij daarmee ook veel lucht binnen kreeg. De nachten gingen gelukkig goed, Nog steeds zit er 8 uur tussen de voedingen. Maar overdag slipe hij haast niet, alleen in de auto als ik mijn andere kids naar en van school bracht. Maar dat waren steeds slaapjes van een half uur. Ik liep telkens met hem rond of hij zat op schoot. Ik was dus na weken gebroken en daar kwam nog bij dat hij alleen bij mij nog redelijk rustig bleef, bij mijn man krijsde hij alles bij elkaar. Toen bleek zijn tongriempje vast te zitten en sinds deze is losgeknipt gaat het een stuk beter.

Nu ben ik hem aan het leren in zijn eigen bedje in slaap te vallen overdag, zodat ik ook weer wat meer aan mijn huishouden en andere drie kinderen toekom. Ik laat hem nu max. 10 a 15 min huilen, alleen als ik weet dat hij geen honger heeft of een vieze luier en de ene keer valt hij in slaap de andere keer haal ik hem er weer uit. Maar het gaat gelukkig steeds beter en ikzelf ben nu ook veel meer ontspannen.

Veel succes ermee, ik weet hoe slopend het kan zijn, ik hoop voor je dat het snel beter wordt!!!

Groeten Alice

Terug
Bovenaan