En dan zit je weer thuis

Het zit me ook niet mee...
Gister was ik op m'n werk, niks aan de hand. Maar ik had wat last van duizelingen en hoofdpijn. Ik werk in de zorg, dus kon ik zelf m'n bloeddruk opmeten. Die bleek hoog te zijn: 140/90. Ik ben toen gewoon verder gegaan met werk en heb het 2 uur later nog eens opgemeten, weer zo hoog. Toen toch even de VK opgebeld voor advies. Ik moest direct komen... Ik zei nog dat ik op m'n werk was, maar daar had ze niets mee te maken, het was belangrijk dat ik meteen kwam met een potje urine. Nou, ik daar dus naartoe. Daar werd de bloeddruk nog eens opgemeten: 140/95... Urine was gelukkig goed.
De verloskundige meldde me dat ik me per direct ziek moet melden en verplicht rust moet nemen...
De hoge bloeddruk kan een voorteken zijn van zwangerschapsvergiftiging of het is een teken van m'n lichaam dat ik te veel heb gedaan.
Nu zit ik dus sinds gistermiddag thuis op de bank.. M'n baas was er niet en die heb ik gemaild met de vraag of ie me wil bellen. Dus daar wacht ik nu op. Hij zal wel niet blij zijn, heb me 6 weken geleden en 3 weken geleden ook al ziek moeten melden door griep...
Maar ja, als die bloeddruk niet beter wordt, is dat ook geen goed teken, dus moet ik maar rust nemen, hoe moeilijk ik dat ook vind, want ik voel me verder gewoon goed.
Morgen moet ik weer naar de VK en dan word alles weer gemeten. Dan hoor ik wat er verder gaat gebeuren. Ik hoop dat alles dan gewoon weer goed is en ik weer wat mag doen...
Iemand anders hier ook ervaring mee?

Groetjes Patricia

bij mijn eerste zwangerschap heb ik daar ook last van gehad . maar je moet echt aan je zelf en vooral aan de kleine denken want dat is het belangrijkste .
en je werk daar moet je je nu niet druk om maken .
neem echt de rust ook al is het straks weer normaal want je bloeddruk gaat zo weer om hoog .
succes verder
liefs evelien

M'n baas heeft net gebeld. Hij was wel begripvol, gelukkig.
Morgen maar horen van de VK hoe nu verder... Ik kan in ieder geval wat meer tot rust komen nu m'n baas goed reageert.

Gelukkig dat je bent gerustgesteld.... Ik heb dit ook gehad bij mn eerste zwangerschap maar toen was ik al 7 maanden....ik had een te hoge onderdruk en moest om de dag naar het ziekenhuis voor controle...Alles is goed gekomen, als je maar rust houd.

Succes
gr Andrea

Dat rust nemen is nou juist zo moeilijk. Ik voel me verder prima, dus voel me dan zo nutteloos op de bank...
Ik hoop maar dat de bloeddruk morgen is gedaald en ik weer wat kan gaan doen.

Terug
Bovenaan