en dan...

Hallo allemaal,

Na 3 jaar zelf proberen en medische molen hebben wij besloten ons op te geven voor adoptie. Als het dan toch niet allemaal vanzelf gaat, nou ja, waarom dan niet op die manier?
Dit klinkt alsof wij er erg luchtig over doen maar dat is niet zo hoor. Ikzelf heb altijd al gezegd dat het me niet uitmaakt of wij het kindje zelf hebben "gemaakt" of dat we het mogen ontvangen op een andere manier. Mijn man is nu ook " om".
We hebben er veel over gesproken en gaan nu dus van start. We mogen alles wat sneller doorlopen dan de meeste mensen omdat mijn man wat ouder is.
Tuurlijk moeten we nog wel echt afscheid nemen van het feit dat wij waarschijnlijk nooit een baby zullen opvoeden/grootbrengen, maar dat besef komt langzaam maar zeker.

Waarom zet ik dit hier allemaal neer? Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die er ook zo over denken.

Liefs
Joanna

Hoi Joanna,

Wat een mooi, maar moeilijk besluit hebben jullie genomen. Ik heb voor mezelf ook de beslissing genomen dat wanneer het maar niet wil lukken en we een paar jaar in de medische molen zitten dat we er dan ook mee stoppen. We willen het eerst  nog zelf proberen. Ik zit er ook over na te denken om crisis opvang te gaan doen. Maar dat ligt nog ver voor ons.
In elk geval hoop ik dat dit traject niet al te lang gaat duren. Hou ons op de hoogte!

Succes, Ester

Hallo Joanna,

Ik zal me eerst even aan je voor stellen aangezien dit de eerste keer is dat ik op dit forum reageer.  De naam die ik hier gebruik is nimfje en ben 26 jaar. Een  tijdje geleden heb ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad en helaas hebben ze de eileider moeten verwijderen. De andere eileider zag er ook niet al te goed uit dus na dat te horen hebben mijn man  en ik besloten het een tijdje aan te zien. Maar het  ziet er na uit dat het niets meer gaat worden aan gezien ik al zeker 4 maanden geen aan wijsbare eisprong heb gehad.
Omdat we toch erg graag kinderen willen hebben we net vorige week het adoptie aanvraag formulier opgestuurt. Nu hebben mijn man en ik het al voor dat we zelf  zwanger wilde worden al over adoptie gesproken en  we waren het er gelukkig wel over eens  dat adoptie  voor ons ook wel een  geschikte manier is om onze kinder wens te vervullen.    
Maar goed echt begonnen zijn we dus nog niet we wachten eerst nog op een reactie en voor dat het een maal zover is zijn we zeker wel een paar jaar verder.
Maar wie weet is het wel leuk om elkaar af en toe op de hoogte te houden.

Liefs Nimfje

Terug
Bovenaan