en dat moet dan die leuke kraamtijd zijn? + bevallingsverhaal

Hoi meiden,

Afgelopen vrijdag is Noah geboren. De nacht van dinsdag op woensdag verloor ik om 4 uur heel veel slijm en vanaf dat moment kreeg ik elke 7 minuten een wee. Vanaf 6 uur om de 5 minuten. Echter, na het douchen om 7.30 stopte het weer. Vriend dan toch maar naar werk en ik naar ouders, was tevens ook mn verjaardag. Daar zette de weeen rond 9.00 weer op maar ze bleven erg onregelmatig komen.

's Middags naar de gyn geweest, die constateerde geen ontsluiting maar wel erg hoge bloeddruk, dus mocht weer een nachtje blijven. Slaapprik gehad, maar weeen bleven komen, toch geen ontsluiting en dag erna mocht ik om 14.30 naar huis. Een uur later kwamen ineens de ontsluitingsweeen op gang, midden in de supermarkt. Gelijk naar huis en ze bleven elke 6 minuten komen. Toen mn vriend om 17.00 thuis was, brak de hel los en kwamen ze elke 4 minuten. Wilde toch even wachten voordat ik weer met loos alarm naar t ziekenhuis ging. Ging uiteindelijk om 22.00 en had 3 cm ontsluiting en mocht blijven. Gauw aan ctg gelegd en daaruit bleek dat bij elke wee de hartslag van Noah drastisch omlaag ging. Ontsluiting schoot niet op en uiteindelijk besloten ze mn water zelf te breken. Meneer had ook nog eens zitten poepen. Combinatie van beide zorgde voor een keizersnede en binnen 40 minuten was meneer er en was ik weer dichtgenaaid. Daarna een uur moeten wachten voordat ik Noah tegen me aan kreeg. Had ondertussen mezelf al 2x ondergekotst en lag te bibberen als een malloot. Tijdens de 4 dagen in het ziekenhuis bleek dat NOah geelzucht heeft, een infectie en een slechte suikerspiegel, dus naar de high care gebracht. Hij ligt inmiddels op de kinderafdeling en moet daar tot zondag blijven!! Moest zelf vandaag naar huis, maar we kunnen morgen terecht in t Oeverhuis, dat is een soort Ronald Mcdonald huis. Dus... Dat was het verhaal... Sorry voor de lengte!!

Liefs, Samantha

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Noah! Maar wat een weg heb je er voor moeten belopen! En dat ie dan ook nog zo lang moet blijven.. Sterkte deze aankomende tijd!

Eerst idd gefeliciteerd!!! Maar wat en verhaal zeg! Dit had je idd niet verwacht van je kraamweek. Deze breng je in het zkh door. En ook een heftige bevalling, het zit je nog niet mee meid! Veel sterkte met Noah en hopelijk knappen jullie snel op en mag ook hij naar huis!!!

Liefs ciomama

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Noah!

Ik hoor hier helemaal niet thuis, maar las toevallig jouw stukje. Probeer in het ziekenhuis én bij je verzekering even uit te zoeken of je nog recht hebt op kraamzorg. In een aantal gevallen heb je namelijk na een ziekenhuisopname nog recht op een (beperkt) aantal kraamzorguren. Gewoon om je thuis weer een beetje op gang te helpen. Zo krijg je misschien ook nog een beetje een leuk kraamgevoel.

Ik weet dit omdat onze dochter 4 weken te vroeg geboren is een paar jaar geleden. Omdat ze 1 dag in de couveuse en 9 dagen op de kinderafdeling gelegen heeft, bleken we recht te hebben op "verlengde" kraamzorg. (Tip van een andere mama!) Dit hield in dat ik 3 of 4 dagen nog 4 uur per dag recht had op kraamzorg. Ik heb het destijds niet gedaan, maar vond het achteraf toch jammer. Het was onze tweede, dus ik dacht dat het allemaal wel ging. Maar ik blijf het gevoel houden dat ik echt wat gemist heb. Dus als je er nog recht op hebt: doen!

Ik hoop dat jullie Noah gauw mee naar huis mogen nemen. Sterkte!

dat geldt ook als aron nog in het ziekenhuis is.
ff iemand die thuis opruimt en poetst.
kan jij je helemaal richten op je mannetje
ook kan je als ze goed is bij haar wat verwerking doen,
wij hebben vooral heel veel gepraat om die rotzwangerschap te verwerken en nu te kunnen genieten.

aron is prachtig! zag net de foto's op fb
tis een wat andere start maar je hebt wel een prachtige kerel erbij!

Nogmaals gefeliciteerd!! Naar is dat toch wanneer je je kindje niet bij je kunt hebben of mee naar huis kunt nemen. Heb het zelf gelukkig maar 1 nacht gehad en vond dat al heel naar...kan me dus voorstellen hoe jij je moet voelen. Probeer ondanks alles bij hem te zijn zoveel als je kunt. Hij weet echt dat je er bent!
Over het algemeen heb je recht op uitgestelde kraamzorg. Heb ik ook gekregen na mijn keizersnee. Doe jij ook rustig aan! Ook als is dat moeilijk (zegt iemand uit ervaring :))
Liefs!

Terug
Bovenaan