En de papa's dan??

Hallo Allemaal,

Via het email account van mijn vriendin ben ik op deze site terecht gekomen . Wat mij opvalt is dat er weinig mannen actief zijn op de "mamaclubs" Dus ik denk, laat ik zelf eens een account aanmaken

Zelf moet ik zeggen dat ik het allemaal erg interessant vind om jullie verhalen te lezen. Dit omdat ik echt geen enkel idee heb van wat ons te wachten staat.

Mijn vriendin is 22 November uitgerekend van ons eerste kindje. 19-04 hebben we onze eerste echo.

Hoe gaan jullie mannen hiermee om? En nog belangrijker, hoe bereiden ze zich voor?
 
Mijn man leest zwangerschapsboeken en heeft een gadget van deze site op de Iphone. Zodat hij elke keer vol trots kan laten zien hoe snel ons kindje groeit.

Verder helpt hij is het huishouden, maar doet vooral zijn eigen ding ;). Biertje drinken met vrienden etc.

Ook was hij geinteresseerd om samen met mij op zwangerschapsgymnastiek te gaan, om samen voor te bereiden op de bevalling.

Ohw ja! dit is ook ons eerste kindje
 
Ha wat leuk, een man!!! Welkom! Wat leuk dat je zo enthousiast meeleest :)

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje, voor mijn man de derde, hij heeft al een zoon van 12. Hij is erg behulpzaam en bezorgd nu ik zwanger ben en is wel degelijk erg betrokken, maar een boek lezen doet hij niet. Ik heb een paar zwangerschapsapps op m'n iPhone die hij wel eens leest en soms zoekt hij wel t eea op, bijvoorbeeld toen ik veel buikpijn had, dan probeert hij me gerust te stellen door te vertellen wat hij gelezen heeft en oja... Hij heeft ook wel een soort nesteldrang haha, is al bezig de kamer waar ons zoontje dadelijk gaat slapen leeg te halen enzo...

Heb je t boekje van Kluun al gelezen?? Is erg leuk!!

Geniet van 'jullie' zwangerschap! En volgende week van de echo!
 
Hallo Martine en Mickey,

Ik kan me in beide mannen wel vinden zo te lezen. Ook ik ben erg geinteresseerd in het samen voorbeiden op de zwangerschap. Wij hebben het naast onze ouders nog niemand vertelt. Dit willen na de echo volgende week doen. We kunnen niet wachten!!

Tot nu toe heb ik nog geen boeken gelezen.
Ik heb wel veel op internet gelezen, maar ik moet je zeggen dat je daar niet altijd vrolijk van word.

Ik denk dat ik het advies van Mickey maar opvolg, heb immers meer mensen over dat boek gehoort (niet dat die wisten dat ik mij daar mee bezig hou)

Wanneer zijn jullie uitgerekend? Volgens internet is mijn vriendin 22 November uitgerekend, maar je kunt nu al zien dat ze een buikje krijgt. Is dit bij jullie ook zo?

 
Hoi Geert,
Mijn man is 2e stuurman en 5 weken thuis en 5 weken naar het schip.
Ik heb hem wel zo ver gekregen dat hij een boek heeft mee genomen om te lezen aan boord (doet hij gelukkig ook!) en ik heb hem aan gemeld voor berichtje uit de buik, zodat hij een beetje op de hoogte bijft. Beetje jammer is dan wel weer dat hij vergeten was wanneer ik de eerste afspraak had bij de verloskundige...... Met de 12 weken echo is hij gelukkig net weer thuis. Heb jij (of iemand anders?!) nog nuttige tips voor hem/mij om een beetje bij te blijven op afstand? mijn schoonzus had het ook over het boekje van Kluun, die gaat ze nog even voor ons opzoeken, dus die gaat de volgende reis mee denk ik! onze uitgerekende datum tot nu toe is 8 november.
Leuk dat je mee leest! Misschien ook wel een idee voor mijn man!
 
Hallo Kirmar,

Als eerste van harte gefiliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik weet dat er tegenwoordig diverse apps zijn die je op je mobiele telefoon kan installeren. Dit kan voor hem erg handig zijn zodat hij per dag kan zien hoe de baby groeit en dergelijke. Persoonlijk zorg ik er zelf wel voor dat ik op de hoogte blijf, vindt het namelijk erg spannend allemaal.

 
Ik ben 30 okt uitgerekend, nu dus 12 wkn. Erg fijn dat die eerste 3 maanden voorbij zijn, we hebben gisteren een klein feestje gevierd samen :)

Ik heb 4 mk gehad, dus ben erg blij dat die eerste spannende tijd achter de rug is.

Echt leuk hoor, zo'n betrokken man!!
 
Wij hebben vanavond ons eerste gesprek met de vk. Ben erg benieuwd of alles gezond en wel is. Ook weten we dan precies wanneer we uitgerekend zijn... volgens ons 22 November.

Ik moet zeggen dat ik dit forum steeds leuker begin te vinden. Wij zijn allebei nog vrij jong (Ik 24, Joyce 23) en vind het fijn om diverse ervaringen uit te kunnen wisselen.

Wij gaan in Mei trouwen en hadden eigenlijk de planning om daarna te stoppen met alle voorbehoedsmiddelen. Omdat we gelezen hadden dat je met de pil beter eerder kan stoppen, heeft Joyce in December haar laatste strip opgemaakt. Het was de bedoeling om vervolgens condooms te gebruiken, maar dit is er nog wel eens bij in geschoten (haha)

Uiteraard is het nu ook van harte welkom alleen was het voor ons ook even een verrasing.

19.30uur zijn we vanavond aan de beurt, ik hou jullie op de hoogte!!
 
Terug
Bovenaan