A
Anoniem
Guest
Zwanger... Het moet nog even inzinken en natuurlijk moet je eerst de eerste drie maanden door zien te komen.
Eenmaal die gepasseerd te hebben slaat de bom in: HET IS ECHT!!! (voor de late beseffers onder ons)
En zeker als het je eerste is(ook in mijn geval) sta je voor een grote verrassing: er moet van alles geregeld worden.
Door alle hormonen en alle informatie zie je door de bomen het bos niet meer. (ik niet in ieder geval. Wat moet er allemaal geregeld worden v.w.b. de zorg en instanties???
Laten we elkaar wegwijs maken.
Kopieer het lijstje en vul het aan en natuurlijk zijn handige tips van harte welkom!
Mijn bijdrage (voor zover je het bijdrage kunt noemen, ik heb het van een site gepikt... ):
1e maand:
-
2e maand:
- verloskundige zoeken
3e maand:
- kinderdagverblijf zoeken
4e maand:
- opgeven zwangerschapscursus (indien gewenst)
- Indien je niet getrouwd ben erkenning van je partner regelen bij je gemeente
5e maand:
- zwangerschapsverlof aanvragen bij werkgever
6e maand:
- start aaschaf kinderkamer
7e maand:
- nadenken over geboortekaartje
8e maand:
- koffertje pakken (voor het geval dat)
9e maand:
- lijst opmaken van mensen die gebeld moeten worden bij de bevalling
- en maar afwachten.
Eenmaal die gepasseerd te hebben slaat de bom in: HET IS ECHT!!! (voor de late beseffers onder ons)
En zeker als het je eerste is(ook in mijn geval) sta je voor een grote verrassing: er moet van alles geregeld worden.
Door alle hormonen en alle informatie zie je door de bomen het bos niet meer. (ik niet in ieder geval. Wat moet er allemaal geregeld worden v.w.b. de zorg en instanties???
Laten we elkaar wegwijs maken.
Kopieer het lijstje en vul het aan en natuurlijk zijn handige tips van harte welkom!
Mijn bijdrage (voor zover je het bijdrage kunt noemen, ik heb het van een site gepikt... ):
1e maand:
-
2e maand:
- verloskundige zoeken
3e maand:
- kinderdagverblijf zoeken
4e maand:
- opgeven zwangerschapscursus (indien gewenst)
- Indien je niet getrouwd ben erkenning van je partner regelen bij je gemeente
5e maand:
- zwangerschapsverlof aanvragen bij werkgever
6e maand:
- start aaschaf kinderkamer
7e maand:
- nadenken over geboortekaartje
8e maand:
- koffertje pakken (voor het geval dat)
9e maand:
- lijst opmaken van mensen die gebeld moeten worden bij de bevalling
- en maar afwachten.