En dit moet er geregeld worden

A

Anoniem

Guest
Zwanger...  Het moet nog even inzinken en natuurlijk moet je eerst de eerste drie maanden door zien te komen.

Eenmaal die gepasseerd te hebben slaat de bom in: HET IS ECHT!!! (voor de late beseffers onder ons)  

En zeker als het je eerste is(ook in mijn geval)  sta je voor een grote verrassing: er moet van alles geregeld worden.

Door alle hormonen en alle informatie zie je door de bomen het bos niet meer. (ik niet in ieder geval. Wat moet er allemaal geregeld worden v.w.b. de zorg en instanties???

Laten we elkaar wegwijs maken.

Kopieer het lijstje en vul het aan en natuurlijk zijn handige tips van harte welkom!

Mijn bijdrage (voor zover je het bijdrage kunt noemen, ik heb het van een site gepikt... ):

1e maand:
-
2e maand:
- verloskundige zoeken
3e maand:
- kinderdagverblijf zoeken
4e maand:
- opgeven zwangerschapscursus (indien gewenst)
- Indien je niet getrouwd ben erkenning van je partner regelen bij je gemeente
5e maand:
- zwangerschapsverlof aanvragen bij werkgever
6e maand:
- start aaschaf kinderkamer
7e maand:
- nadenken over geboortekaartje
8e maand:
- koffertje pakken (voor het geval dat)
9e maand:
- lijst opmaken van mensen die gebeld moeten worden bij de bevalling
- en maar afwachten.

Goh, dat ziet er kort en bondig uit dat lijstje. Ben zelf nu bijna 16 weken zwanger en er toch echt al best veel mee bezig. Je moet toch behoorlijk wat regelen hoor.
* Bij het regelen van het kinderdagverblijf komt er in elk geval bij kijken dat je samen met je partner beslist wie welke dagen werkt, hoeveel uren, ouderschapsverlof, een financieel plaatje maakt, met je werkgever overlegt etc.
* Naast erkenning (bij samenwonenden) hoort ook nog dat je het gezag regelt. Daarvoor kun je alvast het kantongerecht bellen zodat je alvast info en formulieren daarvoor in huis hebt. En maak een testament op bij de notaris (anders erft je kind van de overleden ouder en de partner niet!).
* Kinderkamer ivm levertijden eerder dan in de zesde maand regelen (als je nieuw wilt kopen). Een vriendin heeft nu gekocht en in november wordt het pas geleverd.

Ik mis in elk geval ook nog:
* Regel op tijd de kraamzorg en meldt dit bij je verzekeraar.
* Meld je zwangerschap bij de huisarts.

Dit waren in elk geval mijn aanvullingen. Meer tips en adviezen altijd handig.
Groetjes V.

kijk dat zijn nog eens handige lijstjes ik zal eens gaan denken wat daar bij hoort

gr
mirinda

1e maand:
-
2e maand:
- verloskundige zoeken
3e maand:
- kinderdagverblijf zoeken
4e maand:
- opgeven zwangerschapscursus (indien gewenst)
- Indien je niet getrouwd ben erkenning van je partner regelen bij je gemeente
5e maand:
- zwangerschapsverlof aanvragen bij werkgever
6e maand:
- start aaschaf kinderkamer
7e maand:
- nadenken over geboortekaartje
8e maand:
- koffertje pakken (voor het geval dat)
9e maand:
- lijst opmaken van mensen die gebeld moeten worden bij de bevalling
- en maar afwachten.

Wat dacht je van kraam hulp regelen!?! in de derde maand doen!!! niet vergeten!!

Liefs Alma

Wat een handige lijst. Nog een paar aanvullingen:

Ik zou het kinderdagverblijf bellen zodra je weet dat je zwanger bent! Vooral als je zwanger bent van de tweede.

Nog eentje bij de 6e maand: de kinderwagen uitzoeken. Ook daar zit vaak 8-12 weken levertijd op.

In de 8e maand: geboortekaartjes uitzoeken en de adressenlijst compleet maken.

Groetjes,
Tamara

kleine aanvulling m.b.t. adressenlijst klaarmaken voor de kaartjes.
zodra je de enveloppen in huis hebt de enveloppen ook daadwerkelijk gaan schrijven, postzegels erop plakken!
Dan hoef je straks alleen maar de kaartjes in de envelop te doen en klaar ben je.

wij hadden de kaartjes al uitgezocht toen ik 3 maanden zwanger was

beetje vroeg he hahahahahah

Hierbij een handige lijst:

http://www.babydagboek.com/zwangerschap/
ga daarna naar checklist

groetjes

Terug
Bovenaan