en elke keer

A

Anoniem

Guest
Hallo dames allemaal,

Daarstraks nog grote hoop, en nu een beetje verslagen: want ze komen er weer aan, ... verdorie. En deze keer heb ik het mezelf wel echt goed wijs gemaakt. Behalve de tepel van mijn linkerborst, die doet pijn en is groter en donkerder dan de rechtse,... daar zal ik dan eens mee naar de dokter gaan, zeker...

Nu ja, op naar ronde 10 (eigenlijk 12, maar ik verkort de periode graag voor mezelf)...
Ik ben het beu, nog niet lang genoeg voor de uitgebreide onderzoeken en het gevoel van onmacht dat het er maar niet van komt.

Dus voor jullie en voor het een beetje van me af te schrijven:

elke keer denk ik: als ik nu zwanger ben, wordt jij dan of dan geboren
elke keer denk ik: dat was dan een mooie nacht, die nacht waarop jij verwekt had kunnen worden
elke keer denk ik: waarom is de hele wereld rondom mij zwanger en ik niet
elke keer denk ik: niet huilen nu, niet huilen, volgende keer, volgende keer beter en wie weet...
en elke keer doe ik een stapje dichter naar daar waar ik niet aan denken wil...
en elk keer denk ik: we zouden toch een goed vake en moeke kunnen zijn...
en elke keer denk ik: wat als het niet lukt, hoever zullen we dan nog moeten, willen of kunnen gaan?
en elke keer denk ik: dit was mijn evidentie, heel mijn familie kan het, dus waarom wij niet, dit is mijn grootste droom (wat wil je later worden? een moeke zei ik steevast), onze vurigste wens...
en elk keer denk ik: zou ik dat dan aankunnen, die onmacht...
en elke keer denk ik: niet aan denken nu...
en dan... denk ik aan niets anders...

Liefs Erika

lieve Erika,

Mooi geschreven, ik herken mijzelf erin. Ik zit nu in ronde 12 (11e maand) en een begin is gemaakt met de onderzoeken. Ik hoop dat het deze maand nog gaat lukken zodat we de malle molen nog kunnen stoppen maar eigenlijk durf ik niet meer te hopen....

veel liefs
Marielle

Jeetje Erika wat mooi.
Jammer alleen dat je het schrijven moet.

Weet niet goed wat ik zeggen moet.
Sterkte en succes in de volgende ronde.

Liefs Bieb.

en toch komt er een keer een dag dat het ook jou overvalt hoor, net zoals het mij na 10 lange lange jaren zweten, ploegen huilen, veel verdriet en het verlies van een zo gewilde zwangerschap bij 17 weken overkwam, ineens was ik gewoon hardstikke zwanger!!!! mijn dochtertje is nu 8 mnd en gisteren nog kon ik wel huilen van geluk. Ik hoop zo dat het jou ook eens overkomt, want ohhh hoe goed weet ik hoe jij je voelt.

gr sandra

Je gedicht zal velen tot enorme steun zijn.
Bedankt dat je dit hebt willen delen...

Liefs, Crienie

Wat mooooooooooooooooooooi,

ik zit hier nu echt met tranen in mijn ogen. Weet niet goed wat schrijven. Ik wil je bedanken, net als Crienie dat je dat hebt willen delen met ons.

Liefs, Bea

Er schieten 2 dingen door mijn lichaam en hoofd....

1. enorme kippevel......
2. ik wil je heel veel geluk wensen.....en ik ben blij dat je dit heb willen delen met ons.

Liefs Flower

Aan al die lieve mensen,

Ik heb dat gedicht geschreven op het werk. Soms voelt het aan alsof ik het niet meer aankan, en dan moet ik eenvoudig schrijven, schrijven, schrijven... of ik barst kapot...

En ik kan er nergens mee terecht, want daarvoor is het nog te vroeg. Je bevind je in een schemerzone. Ik wil de mensen die al veel langer proberen niet kwetsen, en ik wil de mensen bij wie het wel vrij direct lukt niet ten last zijn...

Jankend achter de pc... en dit in het midden van de nacht... denkend aan alle fijne meiden hier, die ik niet ken, en waarschijnlijk nooit zal kennen, maar die wel mijn grootste geheim mee dragen willen...
Jullie zijn GEWELDIG!!!!

en bedankt natuurlijk!

dikke zoen,
Erika

Terug
Bovenaan