En Gijs heeft volgens de kinderarts....

........ niet veel gelukkig. Hij heeft geen goed slaapritme en heeft moeite om in slaap te komen.
En ze zei dat het bij de meeste kinderen over is als ze naar school gaan...

Verborgen reflux sluit ze uit omdat hij zichzelf overdag wel goed voelt over het algemeen.
Wel moet ik elke dag medicijnen geven, zodat we zeker weten dat het toch niet reflux is. Gijs zou maar net zo raar zijn dat hij t alleen ;s nachts heeft.

Op 3 december hebben we weer een afspraak om te kijken hoe t gaat met Gijs en vooral met slapen.

En tussendoor in november hebben we een afspraak met een orthopedagoog (zonder Gijs). Nu is dat volgens mij om te kijken hoe we er mee om moeten gaan.

En advies: Gijs moet geregeld uit logeren. En morgen gaat hij dus weer een nachtje weg. Dit keer naar mijn moeder en partner. Die vinden het geweldig, want we hebben gezegd dat hij inmiddels doorslaapt ;-)

Dus zondagochtend en middag is voor Feline, want die krijgt wel wat te weinig aandacht de laatste tijd en heel wat snauwen van mij....

groetjes Mariska
(een mama die hoopt dat Gijs snel 4 is!)

Hoi Mariska,

hoe vond je 'de diagnose'? 4 jaar is nog zo ver weg, toch? In ieder geval fijn dat er goed naar gekeken is. Mogelijk toch nog die reflux, waar hij dan alleen 'snachts last van zou hebben. Kan volgens mij best. Dat hij overdag genoeg prikkels krijgt ter afleiding, maar ja 'snachts is dat de bedoeling niet.

En welke tip kreeg je op het slaapritme te verbeteren?

Heel veel succes ermee!
(Het huilen van je kind, haalt het slechtste in je naar boven, werd mij gezegd. En ik be-aam het tot mijn schaamte.)
Hier werkte rondjes lopen, maar daar is mijn lijf niet op gebouwd en uiteindelijk leerde ze er nog niet mee slapen. Nu is het een kwestie van 2x erheen om te kijken of ze gepoept heeft en dan... huilen... De laatste tijd gaat het hier, gelukkig, beter, al moet ik er echt nog wel 1x per nacht uit. En ik zie al weer leeuwen en beren voor een volgende periode/sprongetje/ of iets dergelijks.

Sterkte en je bent een KEI-goede moeder!

Jannetje
(zomer 2008)

hoi hoi,

wat fijn dat je zo snel bij de kinderarts kon komen en ook dat er gelukkig niets ernstigs is. Maar tot 4 jaar vind ik wel wat lang hoor...ik hoop voor jullie dat Gijs eerder ook 's nachts tot rust komt.
Wie weet helpen de medicijnen wel en in ieder geval is het fijn dat hij weer even gaat logeren. Lekker wat meer aandacht voor Feline en even wat meer rust voor jullie!

Ik heb respect voor hoe je ermee omgaat!

groetjes Tamar

Ik vind het ook wel een beetje een advies van niks. Gelukkig slapen de meeste kinderen wel sneller door en wat rustiger (hier was het trouwens vannacht ook weer feest) voordat ze vier jaar worden. Ik hoop maar dat Gijs dat ook snel gaat doen.

Groetjes, Marisa

Hoi Mariska,

Tja, wat moet je met zo'n advies? Ik ken het hoor, want bij Sven hebben we ook zo aangesukkeld. Die huilde de hele boel bij elkaar, sliep ook niet en wij maar denken dat hij een koemelkallergie, iets met zijn buik had en ga zo maar door. Maar volgens de dokter was er ook niets aan de hand.
Uiteindelijk is het met Sven ook wel goedgekomen alleen duurde dat ook best lang. Maar, gelukkig dus niet tot zijn vierde.
Sven is zo rond de 9e maand gaan doorslapen maar blijft een ventje die alles in zijn slaap verwerkt. Dus als hij een drukke dag heeft gehad of als iets heel veel indruk heeft gehad, dan kunnen we de klok erop gelijk zetten dat ie 's nachts veel wakker wordt.
Ik zou zeggen, probeer hem inderdaad te laten logeren want dan doorbreekt hij zijn patroon en zoals menig CB en andere deskundigen zeggen: rust en regelmaat......
Heel veel succes meid want het valt niet mee! Ik weet er alles van en hier menig moeder van het forum met mij....

Groetjes,
Maike

Dat hebben ze bij ons ook gezegd. Hij slaapt wel door als hij naar school gaat.
Onze kleine man is nu bijna 16 maanden en sinds 2 weken slaapt hij gelukkig geregeld door van 23 uur tot 6 uur. Dit vinden wij al heel wat, eindelijk bij slapen. Dat alle anderen kindjes allang van 19 uur tot 7 uur slapen, vergeet ik maar even. Als we 's nachts maar een lange ruk kunnen maken. Gaat nog niet alle nachten goed, maar we zijn nu al heel tevreden. Hopelijk kunnen we nu de nachten achter ons laten waarin ik elke 2 uur naar hem toe kon.

Advies: niks
Wel gaan we naar een orthopedagoog om te kijken hoe we er mee om moeten gaan. En tja afgelopen nacht is hij uit logeren geweest. Hij werd om 11 uur wakker, toen de papfles gekregen, om 12 uur gaan slapen en half 7 wakker (oude tijd, dus half 6).

En wij konden doorslapen, dat was de bedoeling, maar zoals al eerder gebeurd was Feline nu aan het spoken... Het is ons niet gegund, dus de logeerpartij zijn we niet veel mee opgeschoten. Volgende keer kijken we ook of Feline uit logeren kan..

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan