en...hier nog een eigenwijze baby :(

Het is toch niet te geloven...maar die van ons ligt ook in stuit. (net als bij Esme)

Alleen ik ben al 37 weken, dus mocht in principe thuis bevallen.
Dat word nu eventjes anders ben ik bang.

Maandag hebben we een extra echo gekregen ivm de groei van de kleine, de VK wilde dat graag omdat bij de 34 weken echo de kleine al erg groot was.
Ja en toen bleek de kleine in stuit te liggen (terwijl ie al weken goed gelegen had he en ik maandag al 36.5 wkn was)
Na overleg met de VK zijn we smiddags naar het ziekenhuis gegaan en daar heeft de gynaecoloog een echo gedaan: lag die eigenwijs gewoon weer goed (met hoofdje naar beneden). Wel vond ze dat ik erg veel vruchtwater had, dus er een kans was dat ie nog zou draaien.,

En ja hoor, gister bij controle VK lag ie dwars.... :(
Maar omdat ik toen al 37 wkn was wilde zij geen risico nemen ivm eventueel breken vliezen.
Dus hoppa...weeeer naar het ziekenhuis.
En daar lag ie in stuit ipv dwars.

Nu moet ik morgen weer terug voor controle, maar ik voel dat het hoofdje bovenin ligt nu, wie weet draait ie toch nog.

Als ie in stuit blijft liggen willen ze maandag een draaipoging doen!

Ik vind het allemaal wel spannend nu, vooral omdat je hier niet op rekend als die spruit al weken goed ligt en eerst al wat ingedaald was.

Ik hoop niet dat het nog 5 weken gaat duren...deze mag wel eerder komen nu.

Ik wil wel als het draaien niet lukt voor een stuitbevalling gaan.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Wat een eigenwijze baby's op het forum...dat word wat hahahaha

Elise mv Merel en ? (37.1 wkn)

Spannend hoor! Je hebt wel een klein draaikontje, haha. Thom lag ook heel lang dwars en in een stuit, maar de laatste controle bij de vk voordat ze me door zouden sturen voor een liggingsecho bleek hij goed te zijn gaan liggen. Hier dus geen ervaring met draaipogingen of een stuitbevalling. Wie weet draait je kleine eigenwijsje toch nog net op tijd weer goed voor de bevalling?!
Groetjes Laura

Jij ook al??? hahaha,.. Wat een koppige baby's hebben wij!

Wie weet draait je kleine nog en anders nog geen nood aan de man, toch? Als de kleine maar lekker zit/ligt en het goed doet.

Hier absoluut geen stuitbevalling hoor, daar zitten voor mij persoonlijk teveel risico's aan. Dáár zou ik pas stres van krijgen hihihi... Hier dus gewoon weer het mes er in als hij/zij zich niet meer wil draaien! Maar ik geloof dat als je een  keizersnede hebt gehad zowiezo een stuitbevalling niet mag.    

Ik wens je veel succes met de laatste loodjes en ben erg benieuwd wat voor een mooi kindje jij straks te wereld brengt! Toy toy toy!

Esmé mv Kay en ???

(34.5 wk zwanger)

Hoihoi,

ik heb geen verstand van stuitliggingen maar bij een tweede zwangerschap kunnen ze nog op het laatste moment toch draaien???

Dat mijn twee kinderen al de laatste 4 weken vast in het bekken zaten en mijn buik halverwege mijn bovenbenen hing was dus iets wat niet gangbaar was. De kinderen hadden de randen ook in het hoofd staan en Isa haar oren waren zelf verfrommeld haha.

Nou ik hoop dat deze eigenwijsjes maar snel goed gaan liggen en jullie geen zorgen bezorgen.

Liefs
Renske

Laatste nieuws;

Woensdagmiddag gaan ze een draaipoging doen, dan ben ik 38 weken.
Hopen dat het lukt en dat de baby blijft liggen.

Lijkt me wel makkelijker bevallen dan een kindje in stuit!

De gynaecoloog durft een stuitbevalling wel aan aangezien de bevalling bij Merel zeer vlot ging. Uitdrijving van 4 minuten, en met 1 x persen was madam geboren toen.
Ben benieuwd hoe deze bevalling uiteindelijk gaat!!

Tis echt afwachten nu, wie weet beginnen de weeen vanzelf nog komende week hahaha.
Maar daar reken ik niet op aangezien Merel 11 dagen te laat was!

We zullen zien!

Nou, das best spannend nog dus. Maar hoe het ook gaat, als jij er maar vertrouwen in hebt!
Maar ik duim voor je mee dat het woensdag lukt met dat draaien.
Liefs NElleke

Terug
Bovenaan